העוקץ נחשף: גנב מיליונים מהרב, ומגבאי בית הכנסת

תושב מעלה אדומים נעצר בחשד כי הצליח להונות רב, גבאי בית כנסת, ושלשה קרבנות נוספים כשהוא שודד מהם מיליוני שקלים • החשוד הבטיח לסייע בגיוס תרומות לבית הכנסת ולרב הציג מסמכים כי רשם נכסים על שמו • בסך הכל הוציא הנוכל מקרבנותיו 10 מיליוני שקלים בקירוב • בית המשפט האריך את מעצרו פעמיים: "נשקפת מצידו מידת מסוכנות"
שי וייספיש
כ"ד אב התשע"ה / 09.08.2015 16:12

חוקרי יחידת ההונאה של מחוז ירושלים עצרו גבר יהודי כבן 58 תושב מעלה אדומים, בחשד שהונה אנשים בסכומים של מיליוני שקלים. מעצרו הוארך עד ליום רביעי 12.8.15.

החקירה החלה בעקבות תלונת גבאי של בית כנסת בעיר, שטען כי החשוד יצר עמו קשר והבטיח לעזור לו בגיוס תורמים לבית הכנסת, ואף סיוע בייצוג משפטי בתביעה אישית שמנהל הגבאי בעקבות תאונת עבודה. בתלונתו סיפר הגבאי כי החשוד הוציא ממנו במרמה סכום של כ – 150 אלף שקלים ומשהבין שלא נעשה דבר, ביקש המתלונן את כספו חזרה והחשוד נתן לו המחאה ללא כיסוי.

חוקרי יחידת ההונאה פתחו בחקירה ואיתרו קרבנות נוספים בהם בעל דוכן פיס במעלה אדומים לו חייב החשוד כמה מאות אלפי שקלים, מגרש למכירת מכוניות בעיר ממנו רכש החשוד רכב בשווי של כ– 100 אלף שקלים, תוך מצג שווא והמחאה ללא כיסוי, כאשר החשוד אף מכר את הרכב באמצעות מגרש מכוניות אחר במחצית משוויו.

בנוסף הגיעו החוקרים לרב כבן 80 העומד בראש קרן לגמילות חסדים. החשוד יצר קשר עם הרב לפני כ– 5 שנים ובמשך השנים האלו הוציא ממנו על פי החשד כ– 9 מיליון שקלים, תוך שהוא מציג בפניו מסמכים המעידים לכאורה, שרכש נכסים ורשם אותם על שמו של הרב ועל שם הקרן לגמ”ח.

החשוד נעצר ביום שלישי 4.8.15 ומעצרו הוארך פעמיים עד ליום רביעי 12.8.15 בפני השופט קורנהאוזר בבית משפט השלום בירושלים שציין בהחלטתו כי, “מדובר בחמישה מקרים שונים שעניינם מרמה תוך הצגת מצגי שווא, זיוף ועוד. אין להקל ראש באף אחד מהמקרים, כאשר מדובר בסכומי כסף נכבדים בכל אחד ואחד”.

השופט האריך את מעצרו וציין כי “יש להוסיף את עברו הפלילי המשמעותי של המשיב, בעשרות עבירות מרמה מסוגים שונים. עוד יצוין כי המשיב ריצה מאסרים בפועל בשל עבירות אלה וכעת תלוי ועומד כנגדו מאסר מותנה, וכל אלו מצביעים על מידת המסוכנות הנשקפת מצידו”.

החקירה נמשכת, ונבדקת האפשרות כי ישנם קרבנות נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות