כך התעללו שוטרים בחרדית שהיתה בדרכה לניתוח דחוף

בני הזוג יוסף וריעות מרכסים היו אתמול בבוקר בדרכם לניתוח דחוף בבית החולים רמב"ם, אלא שאז סימנו להם שוטרים לעצור לבדיקה • "הוצאתי את ההזמנה לניתוח והתחננתי: 'שחרר אותנו, אני אאחר ולא יקבלו אותי" - אבל השוטר הגיב: "גברת, את יושבת באוטו. תני לי לעשות את העבודה. הרופאים יחכו" • המשטרה: הנהג נסע במהירות
נחמן גור
י"ט אב התשע"ה / 04.08.2015 18:05

את החוויה שעברו אתמול (ראשון) בבוקר לא ישכחו בני הזוג יוסף וריעות מהעיר רכסים שבצפון עוד זמן רב.

“עברתי סיטואציה ממש לא נעימה”, מספרת ריעות, תושבת העיר לחרדים 10. “אני בהריון שבוע 14, ומאחר ועברתי שתי הפלות מאוחרות, אני חייבת לעבור ניתוח בשבוע 14 להריון.

“קבלתי הזמנה מבית חולים רמב”ם לביצוע ניתוח בשעה 7:30 בבוקר. יצאתי בשעה 7:00 עם בעלי והילדה, כדי לשים אותה אצל אמא שלי – ולהמשיך לבית חולים.

“התחלנו בנסיעה ובמרחק של שני רחובות מהבית שלי עברה מולנו ניידת משטרה. אני ובעלי היינו חגורים, והילדה ישבה חגורה בכיסא בטיחות מאחור. לפתע הניידת ביצעה ‘פרסה’ והשוטר בקש מבעלי לעצור בצד”.

השוטר יצא מהניידת ראה שבני הזוג חגורים ובקש רישיונות. “הוצאתי את ההזמנה לניתוח והתחננתי: ‘שחרר אותנו, אני אאחר ולא יקבלו אותי. אני חייבת להגיע לבית חולים בזמן'”, מספרת רעות.

השוטר, שעצר את בני הזוג בקרבת היציאה מרכסים, בקש רק לוודא שהכל בסדר עם רישיון הנהיגה – ושחרר את השניים לדרכם .

רעות: “בעלי בצע פניית פרסה, כדי להגיע לבית של אמא שלי ולהניח אצלה את הילדה,שמנו את הילדה וחזרנו ליציאה מרכסים. שני השוטרים עמדו שם ועצרו אותנו שוב”.

השוטר ניגש לחלון של הרכב ואמר לנהג: “אמרת שאתה בדרך לניתוח, לא?! דומם מנוע בבקשה”.

“יצאתי מהאוטו עם דמעות בעיניים ואמרתי לשוטר: ‘נסענו לשים את הילדה אצל אמא שלי, אסור לי לאחר לבית חולים. זה מסכן את ההריון שלי, אם לא יקבלו אותי היום!”

השוטר הגיב, לדבריה, בקרירות: “גברת, את יושבת באוטו…”

בשלב הזה השוטר החל לבדוק ליקויים ברכב, אורות, בלמים, צמיגים. “במשך חצי שעה השוטרים עיכבו אותנו, תוך כדי שאני מתחננת עם דמעות, ממש בוכה. התקשרתי לבית חולים ואמרו לי: ‘עד 8:00 אפשרי לקבל אותך, אחר כך אנחנו לא מתחייבים לקבל.

“חזרתי לשוטר והסברתי לו שוב, שהוא מסכן את ההריון שלי – וכך הוא ענה לי: ‘גברת, תני לעשות את העבודה שלי, את בכל מקרה היית מאחרת, זה נסיעה של שעה.

“אמרתי לו: ‘אתה עושה ממני צחוק? מרכסים לבית חולים רמב”ם זה נסיעה של עשרים דקות. שחרר אותנו’. הוא פשוט התעלם ממני. ‘הרופאים יחכו לך’, הוא ענה, והחל לכתוב את הדוח”.

רעות ממשיכה: “אני חייבת לציין שבעלי לא עשה שום עבירת תנועה. קבלנו יחס מחפיר, עכבו אותנו חצי שעה ואולי אפילו יותר. הגעתי לבית חולים וממש התחננתי שיקבלו אותי.

“אם לא היו מקבלים אותי בבית חולים, בעקבות האיחור, והניתוח היה נדחה אפילו בשבועיים – הייתי בסכנה של הפלה. מי שאמור היה לטפל בי זה פרופסור ממומחה ומאחר שאיחרתי, טיפל בי רופא אחר, אמנם מומחה, אך לא כפי שהיה צריך להיות”.

“אני ברוך ה’ אחרי הניתוח, אבל חשוב לי לפרסם את המקרה, כדי שמפקד תחנת משטרת זבולון יידע על התנהלות השוטרים בתחנה”.

תגובת המשטרה לפניית חרדים 10: “צוות שוטרי התנועה שעסק באכיפה ביישוב הבחין ברכב בעל ליקויים ושנהגו נוהג בצורה מסוכנת. השוטרים סימנו לנהג לעצור לבדיקה.

“הנהג והאישה שלצידו הסבירו כי עליהם להגיע בתכיפות לביה”ח עד השעה 0730 לצרכי ניתוח דחוף – והשניים שוחררו לדרכם, על מנת שיספיקו להגיע לניתוח בזמן.

“בשעה 0730 הבחינו השוטרים שוב ברכב ושוב בנהג, כשהוא נוסע ביישוב במהירות ובחוסר זהירות.

“הפעם ניתן לנהג דו”ח והזמנה לתיקון הליקויים שנמצאו ברכב תוך 48 שעות והשניים שוחררו לדרכם לאחר 10 דקות.

“מבדיקת האירוע עולה כי השוטרים התנהגו באדיבות רבה ולפנים משורת הדין. חבל שבני הזוג בחרו להטיל דופי בשוטרים ובעבודתם שמטרתה אכיפה וצימצום ומניעת גורמי סיכון לכלל משתמשי הדרך, ביניהם בני הזוג עצמם ונהגים אחרים בסביבתם”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה זה קשור שהיא חרדית?
    04/08/2015 20:02
    אני רק הערה
  1. זה מקנה לה חסינות?

  2. לתבוע אותם
    04/08/2015 21:12
    אודי
  3. לא לוותר

  4. לא הבנתי
    04/08/2015 21:28
    רפי
  5. לא הבנתי מה הקשר של “החרדית” בכותרת…
    ואם זאת לא היתה חרדית אז זה כן בסדר ?? ואם באמת בעלה עבר עבירת תנועה מה זה רלוונטי החרדיות שלהם ?

    מי אמר דמגוגיה וליבוי שנאה מיותרת ??

    • חיים   05/08/2015 00:20

      בגלל זה עשו לה לחילוני היו מפחדים לעשות את זה כי מיד היה פונה לתקשורת אבל בגלל שזה חרדים חשבו השוטרים שישתקו להם

  6. אין כזה דבר שוטר תנועה אדיב. לכולם יש גן שטני
    04/08/2015 23:47
    שונא שוטרים
  7. מכיר המון כאלה שפשוט נהנים לתת דוחות במקרה הטוב. ובגרוע נותנים דוחות שקריים ואז זאת מילה של וטר נגד שלך. ותמיד שופט יאמין לנבלה.
    אז חברים , לשים מצלמה לכביש ולפנים הרכב על בסיס קבוע. רק כך אפשר להתגוננן מהשקרנים האלה.