חרדים שביקשו ויזה לארה”ב קיבלו סירוב – בגלל עבירות תנועה שביצעו

אזרח ישראלי המבקש כיום להיכנס לארה"ב ובמחשב מופיע כי הורשע בגין סדרה של עבירות תעבורה חמורות, עלול להיתקל בסירוב • וכיצד יודעת שגרירות ארה"ב את היסטוריית הרשעותיו התחבורתיות של המבקש?
שייע קליין
י"ז אב התשע"ה / 02.08.2015 13:52

שלטונות ארה”ב החלו להערים קשיים בפני המבקשים ויזה לארה”ב: אזרח ישראלי המבקש כיום להיכנס לארה”ב ובמחשב מופיע כי הורשע בגין סדרה של עבירות תעבורה חמורות, עלול להיתקל בסירוב. 

לדברי עו”ד צבי קן תור, מומחה לדיני אשרות כניסה ויו”ר ועדת הוויזות בלשכת המסחר ישראל-ארה”ב, אומר: “במהלך השנה האחרונה נתקלנו בלא מעט מקרים בהם הסירוב למתן הויזה התבסס במידה בלתי מבוטלת גם על הפרופיל הפלילי התעבורתי של המבקש.

“במקרים אלו, אין מדובר על מבקש שגיליון הרשעותיו כולל מספר עבירות תנועה קלות, אלא על עברייני תנועה סדרתיים שגיליון הרשעותיהם מוכתם”.

וכיצד יודעת שגרירות ארה”ב את היסטוריית הרשעותיו התחבורתיות של המבקש?

עו”ד קן תור מסביר: “בתום ראיון פרונטלי, מבצעת הקונסוליה תהליך בדיקה בטרם הנפקת הויזה, ובכלל זה מבוצע גם בירור מנהלי, שכולל בין היתר את הרשעותיו הפליליות של המבקש. הקונסוליה מקבלת באופן ישיר מהרשויות הרלוונטיות בישראל את כל המידע הנדרש לה על מנת לבסס את החלטתה, כך שלחלוטין אין כל טעם להסתיר ממנה מידע או להשיב על שאלותיה באופן שאינו משקף את פני המציאות”.

הקשחת עמדותיה של ארה”ב כלפי סוגיה זו אינה מקרית. רשויות החוק בארה”ב נאבקות בתופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול, באמצעים רבים ובכלל זה גם הכבדת האכיפה.

לפני מספר חודשים פורסמה ידיעה בה התבטא שר התחבורה האמריקני בנושא וגילה כי נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים גובה מידי שנה לבדה מחיר משמעותי ביותר של חיי אדם – 10,000 איש.

לפי הנתונים בשנים האחרונות אמנם חלה ירידה מסוימת במספר תאונות הדרכים, אולם הדבר נובע בעיקר בשיפורים בייצור חגורות בטיחות וכריות האוויר, והתנהגות שקולה יותר של נהגים על הכבישים המהירים, כמו גם עיצוב מכוניות בטיחותיות יותר.

במסגרת מלחמתה של ארה”ב בתאונות הדרכים ב-2014, הודיעה רשות הבטיחות בדרכים (NHTSA) על תוכנית שתחייב את כל מכוניות הנוסעים בהתקנת מצלמה אחורית, בעוד שניו יורק הורידה את המהירות המותרת בכבישים המקומיים.

מפרסום של מינהל הבטיחות בדרכים הלאומי בארה”ב עולה, כי העלות הכוללת של תאונות הדרכים למשק האמריקני עומדת על קרוב ל-100 מיליארד דולר בכל שנה – אולם אין מדובר על מכלול הנזקים, אלא רק על הנזקים הישירים.

במסגרת המחקר נבחנה גם סוגיית הנזק העקיף למשק האמריקני, על פיו זה נאמד ב-600 מילארד דולר, כאשר הוא כולל נזקים כתוצאה מאובדן חיים, כאב, וירידה באיכות החיים כתוצאה מפציעות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה זה קשור לחרדים ?
    03/08/2015 09:32
    חרדי
  1. בכותרת חרדים שביקשו….
    מה זה קשור דווקא לחרדים???