האימא ביקשה: “אני רוצה שמישהו ישמור עליו, שלא יתלהב יותר מדי”

חיים טוויל
|
י"ד אב התשע"ה / 30.07.2015 19:04
“השמועות ברחוב סיפרו שהם התגרשו, ולאחר מכן ילדיו סירבו לבוא לבקרו בבית הכלא”, כך מספרת השכנה על ישי שליסל, מי שדקר היום ולפני 10 שנים במצעד בירושלים • הוא נעצר היום שוב על ידי המשטרה; אחרי שרק לפני כחודש שוחרר • לפני הדקירה, שוחחה אמו עם אחד ממארגני המחאה החרדית נגד המצעד בכיכר-השבת וביקשה ממנו ‘לפקוח עין’ על ישי

שוב זה קורה: לפחות שישה בני אדם נדקרו הערב (חמישי) במצעד בירושלים, לאחר שישי שליסל,  בן 40, שהפגין נגד הצועדים, רץ לעבר המשתתפים ברחוב קרן היסוד בעיר – ודקר אותם בסכין.

כוחות המשטרה הרבים שהיו במקום הצליחו להשתלט עליו.

המצעד נערך מול מחאת פעילי ארגון להב”ה, וכמאה חרדים שהפגינו בכיכר פריז ובכיכר השבת  נגד הצועדים.

לפני 10 שנים הגיע ישי שליסל, אז בן 30, אל המצעד שהתקיים ביוני 2005, כשהוא מצויד בסכין.

בשלב מסוים הוא הגיח לעבר הצועדים וצעק: “באתי לרצוח בשליחות ה’.  לא תיתכן כזאת תועבה בארץ”. הוא דקר את הצועדים אדם רוסו וליגל תרזי ואדם נוסף.

שליסל נעצר מיד לאחר הדקירה וכבר לאחר ארבעה ימים הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח.

בחקירתו טען שליסל פעם אחר פעם שאינו מתחרט על מעשיו.

הוא הורשע בניסיון רצח של אדם אחד ונגזרו עליו 12 שנות מאסר, אולם לאחר ערעור לבית משפט העליון, עונשו הומתק ל-10 שנים.

לפני כשלושה שבועות הוא שוחרר מהכלא, לאחר שריצה את עונשו בכלא מעשיהו ובכלא איילון – שם ריצה את עונשו.

הערב הוא הגיע שוב אל המצעד – וחזר על המעשה.

על פי דיווח באתר וואלה!, שליסל יצא היום מביתו ביד בנימין, השאיר את הסלולרי בביתו, ולטענת אימו לא סיפר על כוונתו לדקור צועדים במצעד.

לפני הדקירה, שוחחה אמו עם אחד ממארגני המחאה החרדית נגד המצעד בכיכר השבת, ולדבריו “שליסל אמור היה להגיע לכאן כדי לומר כמה פרקי תהילים, אבל יש לי תחושה שהוא הלך למצעד”.

בהקלטה שפורסמה בוואלה! נשמעת אמו של שליסל אומרת לאותו חרדי: “הוא נסע לירושלים היום, הוא לא אמר לי למה הוא נוסע אבל עכשיו אני מבינה שהוא נסע לכבוד זה (השתתפות בהפגנה החרדית נגד המצעד). אני לא יודעת אם אתה תראה אותו, אבל אני רוצה שתשמור עליו, הוא לא לקח את הטלפון.

“אני רוצה שמישהו ישמור עליו, כבר מספיק, שלא יתלהב יותר מדי. הוא יצא מהבית לירושלים בצהריים, אם אתה רואים אותו, בלי להגיד לו שאני ביקשתי – זה לא ימצא חן בעיניו שאני מנסה לעקוב אחריו. באמת, שלא יעשה דברים בעייתיים”.

אחת משכנותיו של שליסל, מספרת על אדם שנראה מוזר ומופנם. “השמועות ברחוב סיפרו שהם התגרשו, ולאחר מכן ילדיו סירבו לבוא לבקרו בבית הכלא” אמרה.