עסקת ענק: חסיד בעלזא מאנגליה ישווק בזיכיון בלעדי סוכר בסרילנקה

איש העסקים החרדי משכונת סטמפורד-היל סגר עיסקת ענק: מנדי גליק, חסיד בעלזא המקורב למקובל רבי אבנר עפג'ין, רכש את הזיכיון לייצור ושיווק בלעדי של סוכר במדינת סרי לנקה למשך 30 שנה • השליטה בחברה תהיה של ממשלת סרי לנקה, בעוד החברה שבבעלות גליק תחזיק ב-49 אחוזים • שווי העסקה: 110 מיליון דולר
שייע קליין
י"ד אב התשע"ה / 30.07.2015 13:04

איש עסקים חרדי משכונת סטמפורד-היל סגר עיסקת ענק: מנדי גליק, חסיד בעלזא, חתם על עסקה עם ממשלת סרי לנקה בהיקף של 110 מיליון דולר, במסגרתה התחייבה החברה שבבעלותו לבנות מחדש את מפעל Kantale – המייצר סוכר.

החברה של גליק קיבלה בעקבות העסקה את הבלעדיות על ייצור ושיווק סוכר במדינה. מימון ההשקעה יתבצע באמצעות בנקים מחוץ לסרי לנקה.

על פי הדיווחים, חברת ההשקעות של גליק התחייבה להשקיע במפעל וליישם תהליכים טכנולוגים מתקדמים. לפי ההסכם, הזיכיון הוא ל-30 שנה. 

השליטה בחברה החדשה שהוקמה תהיה של ממשלת סרי לנקה – שלה 51 אחוזים בבעלות, בעוד החברה שבבעלות גליק תחזיק ב-49 האחוזים הנותרים. על פי הדיווחים על העסקה, החברה התחייבה להחליף את כל הציוד המכני בציוד חדש ומתקדם שיירכש מחוץ למדינה.

חברה הודית המתמחה בטיפוח קני סוכר וייצור סוכר תפעל כשותף טכני בפרויקט.

גליק אמר כי החברה בבעלותו קיימה מגעים כבר לפני חמש שנים על מנת לקבל את הזכיון, אולם הסיכומים נקטעו על ידי הממשלה הקודמת.

גליק, הנחשב מקורב של המקובל רבי אבנר עפג׳ין, עשה את הונו, בין היתר, בעסקי נדל”ן. הוא ידוע כמי שתורם למוסדות תורה צדקה וחסד ביד נדיבה.

מפעל הסוכר הוקם בשנת 1957 על ידי ממשלת צ’כוסלובקיה והוא נפתח בשנת 1960. המפעל תפקד היטב עד שנת 1986, ולאחר מכן חדל להרוויח, ומאז נעשו ניסיונות שונים לאתר משקיע מתאים.

קני הסוכר הנדרשים לייצור הסוכר יגדלו ביישובים חקלאיים באזור.

לפי הדיווח, המפעל יעסיק 1,220 אנשים בהעסקה ישירה ו-30,000 מקומות עבודה עקיפים ייווצרו בזות המיזם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות