בית הדין גזר על אהרן רמתי: “עזוב את ירושלים תוך 30 יום”

בד"ץ הליכות עולם', גזר על אהרן רמתי, ראש כת 'באר מרים': גירוש מירושלים בתוך 30 יום, וניתוק מלא מתלמידות הסמינר • הסיבה: הפר הסכם ויצר קשר עם תלמידות
נחמן וייס
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 14:03

צו גירוש: ‘בד”ץ הליכות עולם’, גזר על אהרן רמתי, ראש כת ‘באר מרים’, גירוש מירושלים בתוך 30 יום, וניתוק מלא מכל קשר עם תלמידות הסמינר שהיה בבעלותו.

ראשיתו של הסיפור לפני כשלוש שנים, אז התפוצצה הפרשה בקול רעש גדול, כשנחשף כי אהרן רמתי, מנהל סמינר לבנות ‘באר מרים’, משליט בו ניהול המנוגד לדעת תורה ולדרך החינוך המסורה מגדולי ישראל.

הגרי”ש אלישיב והגר”ע יוסף זצ”ל, יצאו אז במכתב חריף נגד רמתי, וקבעו כי המוסד שלו “מזכיר את שיטת הכתות המסוכנות אשר אינן פועלים ע”פ דעת תורה כלל ועיקר”.

עיקר הבעיה היא בשיטת החינוך שהמציא רמתי, הכוללת דגש מוגזם על ענייני צניעות, עד כדי עידוד הבנות שלא להינשא כלל. בד”ץ הליכות עולם, העומד תחת נשיאותו של הגר”ע יוסף זצ”ל, דן בנושא לאורך השנים, וכבר הוציא בעבר פסק דין כי על רמתי לנטוש את הסמינר.

בשבוע שעבר, לאחר שרמתי לא קיים את פסקי הדין הקודמים, הוציאו חברי בית הדין הרב ברוך שרגא, הרב יצחק כהן והרב שמואל פנחסי, פסק דין נוסף, בו נקבע כי “עליך לעזוב את העיר תוך 30 יום”, וזאת לאחר שרמתי לא עמד בהתחייבותו שלא ליצור קשר עם בנות הסמינר.

במידה ולא יקיים את פסק הדין, כתבו הדיינים, יתירו למנהלת שמונתה לסמינר לפעול בכל הדרכים האפשריות, ולפנות לגורמי אכיפת החוק.

מגורש

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל אהרן הרמתי עצמו הציע לי שידוך משם אז איך הגיוני שהוא מעודד שלא יתחתנו?
    14/05/2014 16:55
    לא נכנס לסיפור כי לא ממש מכיר