נתניהו לליצמן: “אנו יודעים מי הצביע נגד בוקר. זה לא מכם”

בלשכת ראש הממשלה מלקקים מאז שעות הבוקר את פצעי הכישלון של המועמדת נאווה בוקר לתפקיד נציגת הכנסת בוועדה למינוי דיינים - וזועמים על ח"כי ש"ס • נתניהו התקשר לליצמן: "אנחנו יודעים מי הצביע נגד נאווה בוקר - וזה לא מיהדות התורה" • בכיר בלשכת נתניהו לחרדים 10: "אריה דרעי ולפחות עוד שני ח"כים מש"ס הצביעו לרויטל סוויד"
שרי רוט
ז' אב התשע"ה / 23.07.2015 14:30

היום שאחרי הכישלון: בלשכת ראש הממשלה מלקקים מאז הבוקר (חמישי) את הפצעים, אחרי שהמועמדת האישית של בנימין נתניהו לתפקיד נציגת הכנסת בוועדה למינוי דיינים, ח”כ נאווה בוקר, לא נבחרה בהצבעה החשאית שנערכה בשעות הלילה במליאת הכנסת.

בוקר, שהייתה מומלצת סיעות הקואליציה יחד עם ח”כ ישראל אייכלר, לא נבחרה לתפקיד, לאחר שקיבלה 58 קולות בלבד. זאת לעומת 62 קולות שקיבלה ח”כ רויטל סוויד מסיעת המחנה הציוני.

בלשכת ראש הממשלה זועמים על הח”כים החרדים, לאחר שהתברר להם כי מספר ח”כים חרדים לא העניקו לנאווה בוקר את קולם, ככל הנראה בשל הפרסומים לפיהם היא נמנית על מתנגדי הממסד הרבני.

יחד עם זאת, לאחר ניתוח כל המידע שבידם, התקשר ראש הממשלה אל סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, והרגיע אותו.

“יודעים מי הצביע נגד נאווה בוקר”, אמר נתניהו לליצמן. “וזה לא מיהדות התורה”.

בכיר בלשכת נתניהו אומר לחרדים 10: “אריה דרעי ולפחות עוד שני ח”כים מש”ס הצביעו לרויטל סוויד מהמחנה הציוני”.

אתמול, שעות לפני ההצבעה, הביעו גורמים בקואליציה חשש שנאווה בוקר תיכשל, והעריכו כי חברי כנסת חרדים יעדיפו להצביע לרויטל סוויד.

במהלך ישיבת מליאת הכנסת אתמול, קם נתניהו ממקומו בראש שולחן הממשלה והתיישב בכיסאו של שר הבינוי יואב גלנט, הממוקם בסמוך לכיסאו של שר הכלכלה אריה דרעי.

בין השניים התפתחה שיחה שנקלטה במצלמות ערוץ הכנסת, המספקת הצצה אל מאחורי הקלעים של הקואליציה השברירית. במהלך השיחה ראש הממשלה דיבר בחריפות, ונראה היה גוער ביו”ר ש”ס.

הרקע לשיחה היה כנראה הניסיון של מספר חברי כנסת חרדים למנוע ברגע האחרון את המועמדות של ח”כ נאווה בוקר מהליכוד, כנציגת הקואליציה בוועדה למינוי דיינים.

לפי חדשות 2, בשיחה בין השניים נראה כי דרעי הביע אפשרות לסגת מהכוונה להציב את בוקר כמועמדת – ונתקל בתגובה חריפה של ראש הממשלה.

אחרי הניצחון צהל יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: “נתנו פייט, הישג חשוב לאופוזיציה. בניגוד לדיל, רויטל סוויד בוועדה למינוי דיינים. כבוד גדול לרויטל! זה מוכיח שוב שזו קואליציה חלשה עם עתיד קצר”.

ח”כ נאווה בוקר עצמה הבהירה לאחר ההפסד, כי היא אינה רואה עצמה מחויבת יותר להצביע יחד עם הקואליציה.

“איזה כיף, אני בבית ביום שני”, אמרה בוקר, אחרי שהתבררו התוצאות – והוסיפה: “כנראה שאין קואליציה”.

לא ברור כרגע כיצד יעניש הליכוד את הח”כים שפגעו בקואליציה – ובעיקר בכבודו של ראש הממשלה. ההערכות הן כי בליכוד ינסו לדחות את ההצבעה על החוק הנורווגי, או שיהיו ח”כים מהליכוד שלא יתמכו בחוק בקריאות שנייה ושלישית.

מש”ס נמסר בתגובה: “מדובר בגיבובי רכילויות ואיננו מתייחסים לזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות