המשבר ב’יששכר באהלך’ הסתיים: יופקדו משכורות של 3 חודשים

המשבר ברשת הכוללים 'יששכר באהלך': אברכים לא יפוטרו • משכורות של שלושה חודשים יופקדו בחשבונות האברכים • "התפילות של תינוקות של בית רבן פעלו: תורמים התגייסו והצילו את הרשת"
שמואל הכהן
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 09:26

המשבר ברשת הכוללים ‘יששכר באהלך’: אברכים לא יפוטרו ומשכורות של שלושה חודשים יופקדו בימים הקרובים בחשבונות האברכים.

לחרדים10 נודע, כי ראש הרשת, הרב אלחנן וייסברוד, עושה את דרכו ארצה לאחר מסע גיוס כספים מוצלח בארה”ב. “אכן תורמים מהארץ ומחו”ל התגייסו והצילו את הרשת. כמובן שהתפילות של תינוקות של בית רבן פעלו בשמים את פעולתם”, אומרים גורמים בהנהלת הרשת. “במצב הקשה נשלח הרב וייסבורד על ידי הגראי”ל שטיינמן לארה”ב, לערוך מסע נוסף לגיוס כספים להצלת הרשת. גם הגר”ח קנייבסקי עודד והמריץ בברכה להצלת הכוללים. התפילות והברכות פעלו את פעולתן, ובנסיעה הזו ראה הרב וייסבורד סיעתא דשמיא מיוחדת. בנוסף לכך נרתם, בעקבות פגישות ממושכות, ועד ידידי הכוללים בארה”ב כדי לסייע ולבסס את המשך קיום והתפתחות הכוללים גם בעתיד”.

כזכור, ערב פתיחת ‘זמן קיץ’ הודיעו גורמים בכירים בהנהלת רשת הכוללים על סגירת 17 מתוך 32 סניפי הרשת ברחבי הארץ,  מה שהיה משאיר 700 אברכים ללא מסגרת לימודית. אלא שבניגוד לפרסומים ההיסטריים בכלי תקשורת חרדיים, חרדים10 חשף כבר אז כי גורמים בכירים מאוד בהנהלה, המקורבים לראש הרשת, הצהירו כי מדובר באמצעי לחץ על בתי גדולי ישראל ועל התורמים כדי שיצילו את הרשת מקריסה, ולא בהודעת סגירה סופית. ואכן, גם ראשי הכוללים הודיעו לאברכים כי זמן קיץ נפתח כרגיל.

כפי שכבר דיווחנו, הגראי”ל הורה לראש הרשת למסור לאברכים “להרבות בתפילה על ידי צעירי הצאן, בני האברכים, תינוקות של בית רבן, והתפילות האלו יביאו בעזרת ה’ את הישועה”.

בהודעה שפרסם הגר”א ויסבורד לפני כשבוע ב-32 סניפי הרשת נאמר:

“יום א’ ד’ אייר תשע”ד
לכלל לומדי רשת הכוללים
רבנן עם תלמידיהון שליט”א
שלומכון ישגא לעד

בעצת ובהוראת עמוד האש ההולך לפני המחנה רבנו מרן ראש הישיבה שליט”א כל לומדי רשת הכוללים בכל הסניפים יישארו ללמוד במקומותיהם כמתכונתם וללא שום שינוי.

רבינו מרן ראש הישיבה שליט”א יעץ שילדי משפחות האברכים יתפללו על הקושי והמצוקה בה רשת הכוללים שרויה, ובכן בקשתי לפניכם שבכל כולל וכולל יתארגנו לסדר את תפילת תינוקות של בית רבן.

ובתקוה ובתפילה שיקויים בנו הכתוב כי לא תישכח מפי זרעך ומפי זרע זרעך עד עולם.

מוקירכם כל הימים
אלחנן וייסבורד”.

היום, כאמור, הגיע המשבר לסיומו. בהנהלת הרשת הודיעו, כי לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא יופקדו שלוש משכורות בחשבונות האברכים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    .
    14/05/2014 09:28
    יוני גרין
  1. הכל זה היה תרגיל
    14/05/2014 10:05
    ישראל
  2. לעשות שנורר על גבם של האברכים…

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   14/05/2014 19:35

      בלה בלה עצניק