חוק השידור הציבורי החדש אושר בממשלה; דרעי נמנע

חוק השידור הציבורי החדש אושר בממשלה: שמו של התאגיד החדש ישונה ל'תאגיד השידור הישראלי' • אגרת הטלוויזיה תבוטל כמובטח החל מתחילת שנת 2015 • השר גלעד ארדן נעדר מההצבעה, השר אריה דרעי נמנע
שרי רוט
ג' אב התשע"ה / 19.07.2015 12:53

הממשלה אישרה היום (ראשון) תיקונים לחוק השידור הציבורי החדש, אותם גיבש השר אופיר אקוניס, המשמש כשר במשרד התקשורת.

על פי תזכיר החוק שהונח על שולחן הממשלה, אגרת הטלוויזיה תבוטל כמובטח החל משנת 2015, שמו של התאגיד החדש ישונה ל’תאגיד השידור הישראלי’, ותחנות הרדיו ייקראו ‘קול ישראל’.

מועד תחילת השידורים נדחה על פי תזכיר החוק ל-31 במרץ 2016.

כמו כן, תזכיר החוק מעניק למפרק של רשות השידור הקיימת את הסמכות לפתוח במו”מ עם העובדים לפרישה מרצון, רכישת תוכן וקליטת עובדים, וזאת על מנת לספק כלים מעשיים לתחילת שידורי התאגיד החדש, במועד שנקבע, כמו גם סמכויות לפינוי מתחם רשות השידור בשכונת שרונה בתל אביב.

שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן נעדר מההצבעה בממשלה. שר הכלכלה אריה דרעי נמנע בטענה שהחוק החדש קובע מספר גדול מדי של מפוטרים.

“חובתנו להבטיח שידור ציבורי שמביא לידי ביטוי את כלל הדעות, הגוונים, הזרמים והתרבויות בחברה הישראלית”, אמר אקוניס. ”בחודש האחרון, מאז קבלתי את האחריות על רשות השידור, פעלתי ביחד עם מנכ”ל משרד התקשורת ובהידברות עם משרד האוצר, למען הבטחת קיומו של שידור ציבורי ישראלי, והחלטת הממשלה שהתקבלה כעת מבטיחה זאת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות