בעקבות הפרסום בחרדים10: בוטלו הפיטורין של צבי חקק מ’יום ליום’

שרי רוט
|
י"ג אייר התשע"ד / 13.05.2014 18:30
הרב צבי חקק, נאמן ביתו ועוזרו האישי של הגר”ע יוסף זצ”ל במשך שנים, קיבל הודעת פיטורין מעבודתו בעיתון ‘יום ליום’ • אריה דרעי גילה זאת בחרדים10 – וביטל את הגזירה

הפיטורין בוטלו: את שיחת הטלפון שקיבל היום (שלישי) מרונן פרץ, מנכ”ל עיתון ‘יום ליום’, לא ישכח צבי חקק, נאמן ביתו ועוזרו האישי של הגר”ע יוסף זצ”ל במשך שנים – במהרה. הפצצה נחתה עליו די בהפתעה. אחרי הכול חלפה רק כחצי שנה מאז פטירת הגר”ע יוסף זצ”ל, והוא המשיך בתפקידו כמבקר רוחני בעיתון התנועה, ללא הפרעה.

בשיחת הטלפון נאמר לחקק כי הסתיים חוזה ההעסקה איתו – וכי הוא מפוטר מתפקידו.

מתברר, כי הצעד נעשה ללא ידיעתו של יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, שהתוודע אליו באמצעות הפרסום בחרדים10. דרעי ראה בחומרה את המעשה – והורה לבטל את הפיטורין לאלתר.

כזכור, שבועות אחדים לאחר פטירתו של הגר”ע הוחלט כי חקק, בניגוד לבקשתו, לא ישמש כמזכיר מועצת החכמים של ש”ס, וזאת למרות שכיום אין לה מזכיר קבוע, לאחר עזיבתו של רפאל פנחסי את התפקיד. כאשר נשאלו אז דובריו של יו”ר ש”ס על הצעד, הם השיבו כי לא נפגעה פרנסתו, וכי עבודתו ב’יום ליום’ מובטחת לו כמבקר רוחני. שיחת הפיטורין שבוצעה היום הייתה, אפוא, בניגוד להבטחה.

ואכן, לא חלף אלא זמן קצר, והגזירה – שעוררה זעם בקרב חוגים רחבים בש”ס – חלפה מן העולם. בשיחת טלפון נוספת התבשר חקק כי הפיטורין בטלים, והוא ממשיך בתפקידו כמבקר הרוחני של ביטאון התנועה.