כך הצילו עובדי התברואה של תל אביב תפילין שהושלכו לפח אשפה

סגן ראש עיריית תל אביב, נתן אלנתן, קיבל טלפון מצעיר נסער: בטעות הוא השליך תפילין לפח זבל 'מוטמן' • מנהל אגף התברואה הקפיץ צוות - וסיפר: כשהם שמעו שמדובר בתפילין, הם קפצו. אם זה היה שעון רולקס, לא היה סיכוי להוציא מישהו מהבית...'"
יוני גרין
א' אב התשע"ה / 17.07.2015 00:17

כשעובדי אגף התברואה של עיריית תל אביב הופכים לאנשי גניזה: נתן אלנתן, סגן ראש עיריית תל אביב, ומנהל אגף התברואה בעיר, גיל אוריו, הצילו במבצע מהיר, תפילין מתוך פח אשפה מוטמן.

וכך תיאר אלנתן את השתלשלות האירועים:

היום בשעה 18.40 אני מקבל טלפון מתושב תל אביב, שכולו נסער. הוא הלך לזרוק זבל בפח מחוץ לבית, ביד אחת החזיק את שקית האשפה וביד השניה את שקית התפילין.

הוא קיבל שיחת טלפון בדרכו לזריקת הפח. תוך כדי שיחה הוא הגיע לפח הטמון ליד ביתו, ובטעות – בלי משים לב – הוא זרק את שקית התפילין לתוך הפח…

מדובר בפח טמון שצריך מנוף כדי להוציא את המיכל של הפח מהאדמה.

התקשרתי לגיל אוריו, מנהל אגף התברואה, שהקפיץ צוות של נהג, פועל ומפקח – שהגיעו למקום והצילו את התפילין מהזבל.

אלנתן מספר כי שאל אל אוריו כיצד הצליח לארגן צוות כל-כך מהר בשעה כזו?

תשובתו המרגשת של מנהל אגף התברואה היתה: ‘כאשר הם שמעו שמדובר בתפילין, הם  מיד קפצו כדי להציל אותם. אבל דע לך שאם זה לא היה תפילין, אלא שעון רולקס לדוגמה לא היה סיכוי להוציא מישהו מהבית…'”

תפילין

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד!!!
    17/07/2015 09:10
    יעל
  1. זוהי הנשמה היהודית בהתגלמותה

  2. להציל תפילין ....
    20/07/2016 01:09
    א.י.
  3. אבל אם בטעות היה נופל ונלכד חתול בפח הטמנה, לא היו באים להציל אותו, וכך היו עושים חטא גדול של הימנעות מהצלת נפשות ושמאפיל על הצלת התפילין.