יום ליום התנצל על פרסום מודעת ‘ובזכותן’ • הנשים: “דבר מזעזע”

יוני גרין
|
א' אב התשע"ה / 17.07.2015 11:46
עורך עיתון יום ליום מפרסם בטורו התנצלות על פרסום “מודעה של ארגון שאין רוח חכמים נוחה הימנו” – ומכריז: “זו לא בושה להתנצל” • ובזכותן: “ההתנצלות היא דבר מזעזע. על מה העיתון מתנצל?!”

 החרטה של ביטאון ש”ס: בסוף השבוע שעבר פורסמה ב’יום ליום’ מודעה של מפלגת הנשים החרדיות ‘ובזכותן’. פרסום המודעה בביטאון של המפלגה החרדית הפתיע, ובמפלגת הנשים חגגו את פרסומה. יו”ר המפלגה, רות קוליאן, אף טענה כי פרסום המודעה הוא הישג אדיר.

אלא שאז התברר כי השמחה הייתה מוקדמת מדי: יו”ר ש”ס תקף את ביטאון המפלגה על הפרסום. בהודעה שנמסרה מלשכתו נאמר על פרסום המודעה: “אין לנו שליטה על מה שקורה בעיתון יום ליום, וזה מחזק את התפיסה של תנועת ש”ס להקים מערכת עיתון חדשה ואיכותית”.

השלב הבא היה פרסום התנצלות. בגיליון שיצא לאור אתמול בבוקר, מתנצל עורך העיתון, יצחק קקון, בטורו וכותב:

“שגיאות מי יבין: בשבוע שעבר אירעה תקלת מערכת מצערת. לצערנו השתרבבה לעיתון מודעה של ארגון שאין רוח חכמים נוחה הימנו.

“מודעה שבהחלט היה אסור לה להיכנס, אנו במערכת העיתון נעשה כל שביכולתנו למנוע הישנות מקרים מעין אלו ולהמשיך להגיש לקוראינו הנאמנים תוכן איכותי על פי הנחיות והשקפת גדולי ישראל, כפי שתמיד פעל ‘יום ליום’ כשופר נאמן לגדולי הדור – מועצת חכמי התורה שליט”א. כשנופלת תקלה, זו לא בושה להתנצל”.

בעקבות פרסום ההתנצלות, אומרת רות קוליאן, מייסדת תנועת ‘ובזכותן: “ההתנצלות של עיתון ‘יום ליום’ היא דבר מזעזע. לא יכול להיות שבמדינת ישראל שר מאיים על עיתון בגלל שפרסם מודעה התומכת בשוויון זכויות לנשים חרדיות, והעיתון נרתע בגלל האיום ומפרסם התנצלות.

“על מה העיתון מתנצל?! על כך שנשים חרדיות במאה ה-21 רוצות שוויון? זו תעודת עניות גם לעיתון וגם לשר דרעי שמשתמש בשיטות של פוטין”.

גורם בעיתון אומר, כי בניגוד לטענת ‘ובזכותן’, ‘יום ליום מתנצל ודרעי תקף את פרסום המודעה, לא משום שזו מודעה של נשים, אלא רק משום שהמודעה פסולה כי רוח חכמים לא נוחה הימנה ומשום שהיא מייצגת קבוצה שפועלת נגד גדולי ישראל.

“באותה מידה היתה נפסלת מודעה של חרדים בליכוד”, הוא אומר. “זה בכלל לא קשור לנשים או גברים”.