נתניהו התחייב: גם עם הסכם – נמנע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני

ראש הממשלה מתח בישיבת סיעת הליכוד ביקורת חריפה על ארצות הברית: "יש מי שמוכן לעשות הסכם בכל מחיר" • "התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני. זו ההתחייבות שלנו והיא בתוקף גם היום, יותר מתמיד" • בשעה 20:30 בערב יפנה רוחאני בנאום לאומה
יוני גרין
כ"ו תמוז התשע"ה / 13.07.2015 17:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת להסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות.

“גם בסוף השבוע, בזמן שאיראן המשיכה לקבל מהמעצמות עוד ועוד ויתורים על שולחן המשא ומתן, הוביל נשיא איראן חסן רוחאני מצעד שנאה ברחובות טהרן, שבו המונים זעקו: ‘מוות לאמריקה’ וגם ‘מוות לישראל’. אם גם לאחר קריאות חד משמעיות אלו, להשמדת הנושאים והנותנים, נמשכו הוויתורים – כנראה יש מי שמוכן לעשות הסכם בכל מחיר ואין דרך ואין רצון להימנע מהסכם רע זה”, תקף נתניהו.

ראש הממשלה רמז כי בכל תרחיש ישראל לא תאפשר לטהרן להתחמש בנשק גרעיני. “בכל מקרה, אנחנו לא התחייבנו להימנע מהסכם או למנוע הסכם, בטח לא כזה שהמעצמות מוכנות לחתום עליו בכל מחיר.

“אנחנו כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני. ואכן, אלמלא המאמצים שלנו במהלך השנים, איראן הייתה כבר יכולה להתחמש בפצצות אטום מזמן”.

נתניהו הוסיף: “ההתחייבות שלנו היא למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני והיא בתוקף היום יותר מתמיד. אני קורא לכל מי שביטחון ישראל יקר לו להתאחד מאחורי התחייבות זו”.

בשעות הערב צפויה ההכרזה על הסכם הגרעין ההיסטורי בין איראן למעצמות – ארצות הברית, רוסיה, בריטניה, צרפת, גרמניה וסין.

שר החוץ של צרפת לורן פביוס צפוי למסור הצהרה מיוחדת בנושא בשעות אחר הצהריים.

בשעה 20:30 בערב יפנה רוחאני בנאום לאומה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות