נשארת בגוש האירו: יוון חתמה על הסכם – בכפוף לרפורמות

נחשף ההסכם במסגרתו תקבל יוון תכנית סיוע אירופית כוללת, בתמורה לרפורמות מרכזיות בכלכלה • ראש הממשלה ציפראס: "נלחמנו קשה מאוד בחו"ל, ועכשיו מצפה לנו מאבק קשה מאוד בבית"
אליעזר היון
כ"ו תמוז התשע"ה / 13.07.2015 15:30

יוון לא תצא מגוש האירו: ראש ממשלת בלגיה שארל מישל חשף הבוקר (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי הושג הסכם עם יוון. מישל משתתף בפסגת שרי האוצר של גוש האירו.

ההסכם מורכב מצעדים בוני אמון שנועדו להוביל בסופה של דרך לתכנית סיוע אירופית כוללת, בתמורה לרפורמות מרכזיות בכלכלה היוונית. גוש האירו יעביר 50 מיליארד אירו באופן מיידי לבנקים היוונים, שנמצאים על סף קריסה, ולידי המשק הייוני.

ממשלת יוון נדרשת להעביר עד ליום רביעי הקרוב בפרלמנט שורה ארוכה של גזרות וקיצוצים במשק.

יצויין כי לחלק מהרפורמות  התנגדה יוון עד כה, ובגללן הלכה למשאל עם רק לפני שבוע. יש קולות רבים בממשלת יוון, כולל יושבת ראש בית הנבחרים היווני, שהודיעו על התנגדותם לתכנית ש”נועדה להשפיל את היוונים”.

ראש הממשלה אלכסיס ציפראס אמר היום: “נלחמנו קשה מאוד בחו”ל, ועכשיו מצפה לנו מאבק קשה מאוד בבית”.

על פי המתווה שהושג, ייערך דיון על פריסת החוב היווני, בלי הבטחה ל”תספורת” של החוב הלאומי של יוון, שעומד על 320 מיליארד אירו. כמו כן תקבל יוון 35 מיליארד יורו כהלוואה שתאפשר לכלכלתה מרווח נשימה נוסף.

“אני מאמינה שניתן לשקם את האמון בין הצדדים”, אמרה הבוקר קנצלרית גרמניה – ופרנסואה הולנד, נשיא צרפת, הודה: “ברגעים מסוימים חששנו שגוש האירו יאבד את אחת החברות בו, יוון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות