‘יום ליום’ הפתיע: פרסם מודעת קול קורא של מפלגת הנשים ‘ובזכותן’

במערכת הבחירות ביקשו נשות המפלגה מיתד נאמן ומיום ליום לפרסם מודעות - אך סורבו • השבוע, אחרי פרסום המודעה, חוגגת קבוצת הנשים: "מדובר בלא פחות מהיסטוריה"
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התשע"ה / 10.07.2015 11:45

מייסדות מפלגת ‘ובזכותן’, קבוצת נשים חרדיות שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-20, חוגגות ניצחון מתוק: לאחר שנלחמו להכניס מודעות פרסום מטעמן בעיתונים החרדיים יתד נאמן ויום ליום וסורבו, מפרסם השבוע ביטאון ש”ס, בצעד חריג,  מודעה מטעמן.

תחת הכותרת “רוצה? את גם יכולה”, פורסמה מודעה הקוראת לנשים לחבור למפלגה: “לאחר 67 שנים שבהן לא התרחשה בכנסת ישראל פעילות למען טובתה ורווחתה של האישה החרדית, אנו קוראות לך, הצטרפי לאחיותייך העמלות כמותך, על מנת להקים עולה של תורה בארץ ישראל. נשות ‘ובזכותן’ מזמינות אותך לעצב, איתנו, סדר יום פוליטי-נשי-חרדי חדש”.

במודעה נאמר עוד: “בואי וממשי את יכולותייך למען אחינו ואחיותינו בעם ישראל, כי לא עת לחשות…”

המפלגה מפרטת במודעה ‘מה בתוכנית?’ – “הבטחת שכר הוגן למורות גננות ומלמדים, הקמת קווי סיוע לנשים, טיפול וסיוע בנוער נושר, סיוע משפטי, קידום תעסוקת נשים, קבוצת העצמה נשית-חרדית וכינון הרשימה לקראת הבחירות הבאות לכנסת.

יו”ר מפלגת ‘ובזכותן’, רות קוליאן, טוענת כי פרסום המודעה הוא הישג אדיר. “מבחינתנו מדובר בלא פחות מהיסטוריה. הבאנו לכך שבעיתון שבו מטושטשות תמונות נשים תפורסם מודעה שקוראת לנשים להצטרף לפעילות ואף לרוץ לכנסת. כל מודעה המתפרסמת בעיתון ‘יום ליום’ עוברת אישור של מועצת חכמי התורה, שלשמחתנו אישרה את פרסום”, אמרה ליקי אדמקר מוואלה.

בבחירות האחרונות ביקשה המפלגה לפרסם מודעות בחירות בעיתונות החרדית. לאחר שסורבו, עתרה המפלגה ליו”ר ועדת הבחירות השופט סלים ג’ובראן, בבקשה שיורה לעיתונים החרדיים לפרסם את המודעות. הוא סירב והן נכשלו גם בהליך האזרחי נגד העיתונים.

כעת ביקשה ‘ובזכותן’ לפרסם בשני העיתונים ‘קול קורא’ להצטרף לתנועה. יום ליום נענה, יתד נאמן לא.

ובזכותן

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המדובר בקבוצת הנשים שקיבלו 300 קולות חרדיים בבחירות?
    12/07/2015 08:08
    אתי
  1. למה בכלל מתייחסים אליהן?

    • יונתן הקטן   12/07/2015 12:34

      כל הכבוד ש”ס הולכת בדרך האמת. אם גב עדינה בר שלום (מרגוק) אומר מדוע העותיון יום ליום מחק את פני הנשים בתמונה בבית הנשיא בהצגת הממשלה, וטוענת כי השם ברא פרצוף יפה של אשה צריכים כולם להנות ממנה, אז זה באממת מתאים לאשה ולעיתון לפרסם ועוד שמענו השבוע שהיא תהיה בכנסת יחד עם חברי הכנסת ממש צנוע מאודיחי ש”ס.