הגר”ש קוק: קבר דוד לנוצרים? אסור להתפלל שם

בעצרת מחאה שנערכה במתחם הקבר נשא דברים הרב שמחה קוק • הגר"ח קנייבסקי הגיב במילה אחת על תכנית העברת חלקים מהקבר לידי הוותיקן: ביזיון
נחמן וייס
י"ג אייר התשע"ד / 12.05.2014 21:48

המאבק על קבר דוד: מאות השתתפו היום (שני) בעצרת מחאה שנערכה במתחם הקבר שבהר ציון, נגד הכוונה להעביר את האולם שהנוצרים מכנים  ‘הסעודה האחרונה’ – לשליטת הוותיקן.

בראש העצרת עמד הגאון רבי שמחה קוק, רבה של רחובות, והשתתפו בה רבנים ואישי ציבור, ובהם חברי מועצת העיר ירושלים, סגני ראש העיר יוסי דייטש וחיים אפשטיין, וחברי המועצה יצחק פינדרוס, נחמניאל סבן, מיכאל מלכיאלי, יעקב הלפרין ואריה קינג.

העצרת נפתחה באמירת פרקי תהילים מפי רב הרובע היהודי, הרב אליהו מדינה. אחריו נשא דברים הגאון רבי שמחה הכהן קוק , ממובילי המאבק, שדיבר על חומרת העניין של מסירת אולם ‘הסעודה האחרונה’ לידי הכנסייה הנוצרית.

הרב קוק אמר, כי כששאלו את הגר”ח קנייבסקי על כך – הוא השיב במילה אחת: “בזיון”. עוד אמר הרב קוק, כי באם חדר הסעודה האחרונה יהפוך למקום תיפלה בקביעות, הרי שעל-פי ההלכה יהיה אסור להתפלל גם מתחתיו, מה שיאסור את התפילה בקבר דוד עצמו.

הרב גם ציטט מדבריהם של גדולי הדורות שקבעו שזה המקום שבו אכן קבור דוד המלך ע”ה, ולא כפי שערערו על הדבר.

לאחר מכן התקיימה במקום תפילת מנחה, כשלפני התיבה עובר המקובל רבי דוד בצרי,ו בסיומה נשא דברים המקובל הרב יעקב עדס. העצרת ננעלה בהקראת דבר העצרת, לפיו יש להילחם בכל דרך בכוונה למסור חלקים ממתחם קבר דוד לידי הנוצרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות