השר בוגי יעלון: מקווה שיתירו נישואי אותו מין – גם בישראל

החלטת בית המשפט העליון של ארה"ב הקובעת כי נישואי אותו מין יהיו חוקיים בכל המדינות, מעוררת סערה - אבל מוצאת אוהד נלהב דווקא בצמרת הממשל הישראלי • שר הביטחון: "מקווה שמדינות נוספות, ובהן ישראל, יילכו בעקבות ארה"ב"
יוני גרין
י"א תמוז התשע"ה / 28.06.2015 09:37

האיש שרוצה להיות ראש ממשלה – תומך בנישואים רשמיים של בני אותו מין: שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הגיב באהדה על החלטת בית המשפט העליון האמריקני, שהורה להתיר נישואים מאותו מין  בכל מדינות ארה”ב.

“החלטת בית המשפט העליון בארה”ב היא צעד נכון, חשוב ובעל משמעות היסטורית”, כתב שר הבטחון בעמוד הפייסבוק שלו. “לכל אדם יש זכות בסיסית להינשא ולהביא ילדים לעולם, ולא משנה זהותו”.

השר יעלון הוסיף עוד והביע תקווה לפסיקה דומה גם בישראל. “אני מקווה שמדינות נוספות, ובהן ישראל, יילכו בעקבות ארה”ב, ויעניקו את הזכות הבסיסית הזו לכל אדם באשר הוא אדם”, כתב.

בית המשפט העליון של ארה”ב הכריע ביום שישי האחרון ברוב של 5 בעד מול 4 נגד, כי החוקה האמריקנית מבטיחה את זכות הנישואים גם לזוגות בני אותו מין בכל המדינות בארה”ב, ללא יוצא מהכלל.

בעקבות הפסיקה מתחוללת סערה בארה”ב, כאשר חוגים שמרנים מביעים התנגדות עזה להחלטה.

הפסיקה החדשה כופה, למעשה, על 14 המדינות האחרונות בארה”ב שעדיין אוסרות את הנישואים הללו לאשר אותן בחוק.

לאחר בלבול ומבוכה ברחבי המדינות הללו קיימו בכולן במהלך סוף השבוע טקסי נישואים כאלה, לראשונה בתולדותיהן, למעט מדינה אחת – לואיזיאנה.

היועץ המשפט של ממשלת לואיזיאנה, ג’יימס קולדוול, גינה את פסק הדין ואמר: “זו חדירה של הממשל הפדרלי למה שצריך להיות עניין של כל מדינה”.

שמרנים ברחבי ארה”ב קראו להתנגדות לפסיקת בית המשפט העליון ואמרו כי ההחלטה רומסת את התנ”ך ואת ההגנה של החוקה על זכויותיהן של המדינות.

בכמה מהמדינות פקידים שמרניים עכבו או חסמו את יישום ההחלטה בפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יעלון
    28/06/2015 09:46
    בוגי
  1. אמת שכל ענין הנישואין זה להוליד ילדים הפוך מדבריו המבולבלים ביותר של שר הבטחון ולא פלא שעם כזה שר הבטחון בשפל