זה חשוב: לצרוך ולהשתמש דווקא במוצרים אקולוגיים לטיפוח

תמי גיל
|
י"א תמוז התשע"ה / 28.06.2015 10:46
מי מאיתנו לא משתמשת במוצרי טיפוח? • אבל האם חשבת פעם על הצורך לבחור במוצר אקולוגי? • אם שמירת הסביבה חשובה לך, זה הזמן לשים לב למוצר בו את משתמשת

רבות מאיתנו משתמשות בסדרה ארוכה של מוצרי טיפוח על בסיס שוטף ויום יומי. החל מהסבונים עימם אנו מתקלחים ושותפים ידיים ועד למוצרי טיפוח לשיער, קרמים לגוף, דיאודורנט וכדומה.

מכיוון שחיים כיום יותר משבעה מיליארד בני אדם בעולם, ובהם שמונה מיליון ישראלים, חשוב מאוד שנדע לצרוך ולהשתמש במוצרים שונים, וביניהם גם מוצרי טיפוח, באופן אקולוגי אשר תומך באיכות הסביבה ומסייע לשמר את הטבע שסביבנו.

ספציפית עבור התחום של מוצרי טיפוח, ניתן למצוא כיום מגוון מותגים מעולם הקוסמטיקה והטיפוח אשר נקראים ‘מוצרים אקולוגיים’ – מוצרים אשר עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה ואשר מתכלים במהירות ואינם מזהמים לטווח הארוך או גורמים לנזקים סביבתיים כבדים.

מוצרי טיפוח אקולוגיים  ניתן למצוא כיום במגוון רחב של חנויות אקולוגיות שונות, המתמחות במוצרים ידידותיים לסביבה, כמו גם במדפים ‘ירוקים’ בסופרים הגדולים, המביאים מוצרים אלו עקב הדרישה הציבורית הגוברת.

 מודעות ותמיכה באקולוגיה כערך יהודי עתיק יומין

בעוד ה’טרנד’ של העיסוק המוגבר בבעיות איכות הסביבה וההתגייסות הציבורית הרחבה לשמירה על הסביבה הינם תופעה חדשה יחסית, שהתפתחה בעשרות השנים האחרונות, ביהדות ניתן למצוא את העיסוק בנושאים חשובים אלו עוד במקורות, ובדבריהם וכתביהם של חכמים ומקובלים מלפני מאות שנים.

מה שאנו קוראים לו כיום “מודעות אקולוגית” או “מודעות סביבתית”, הוא למעשה ערך אותו מנחילה היהדות מזה דורות רבים.

בעוד כיום נפוץ לשמוע דיונים רבים העושים שימוש במושגים כגון “גזי חממה” או “התחממות גלובאלית”, ביהדות ניתן למצוא עיסוק באותם נושאים, רק במונחים שונים, מסורתיים ועתיקים יותר.

כך, לא קשה להצביע על חכמים ומקובלים אשר דיברו כבר לפני מאות רבות של שנים על החשיבות של יחס הוגן והומאני כלפי בעלי חיים והסביבה (דוגמת חוקי הכשרות אשר נועדו בין היתר לוודא כי היחס לחיות המשק הומאני ואינו גורם לסבל מיותר), וכמובן על נושאים כמו שמירה על ניקיון (לא רק של הגוף או הבית, אלא הסביבה בה אנו חיים), והענקת כבוד בסיסי לעולם הטבע בכללותו.

מוצרים אקולוגיים כחלק משמירה על ערכי היהדות

מכיוון שהנזק הנגרם על ידי המין האנושי כולו לסביבה ולמערכת האקולוגית הינו עצום ונרחב כל כך, חשיבות השמירה על הסביבה והאקולוגיה כיום הינה גדולה יותר מאי פעם בעבר.

לכן, כאמור, ניתן לראות יותר ויותר פתרונות טכנולוגיים למוצרי צריכה בסיסיים, המיוצרים באופן ידידותי לסביבה ומחומרים מתכלים וכד’, דוגמת מוצרי הטיפוח האקולוגיים שהוזכרו לעיל.

מכיוון שמדובר למעשה בערך יהודי עתיק יומין, ניתן לשלב בין ערכי היהדות לבין צרכנות מודעת ואקולוגית, וכך לרכוש ולצרוך מוצרים אקולוגיים וידידותיים לסביבה.

בתחום הקוסמטיקה והטיפוח, כאמור, ניתן למצוא כיום מגוון רחב של מותגים אקולוגיים שונים, עבור כל מוצר ומוצר. כך, ניתן למעשה לשמור על רוח היהדות ועל ערכים אוניברסאליים המופיעים גם ביהדות, דוגמת שמירה על הסביבה ועולם החי והצומח, על ידי שילוב של צרכנות נבונה ומודעת, ורכישת מוצרי טיפוח אקולוגיים, כמו גם מוצרים אקולוגיים מתחומים נוספים.

http://www.ecostore.co.il/hygiene/motherhood.html