לאחר השקת קו הסיוע של ‘בעצמי’: מעל 100 פונים כבר בתהליכי ליווי ושילוב תעסוקתי

חנוך לוי
|
ו' תמוז התשע"ה / 23.06.2015 13:21
הצלחה להשקת קו הסיוע המשותף לעמותת ‘בעצמי’ ומפתח לפני כחודשיים: בעזרת מלווים תעסוקתיים מקבלים הפונים ייעוץ, הדרכה אישית, ביצוע סימולציות ועוד, בתכנית הנבנית ומותאמת באופן אישי לכל פונה – ובחינם

 תעסו-קו, קו הסיוע הטלפוני הוותיק למובטלים ולמחפשי עבודה, הושק לאחרונה במיוחד עבור הציבור החרדי.

הקו פועל בעזרת מלווים תעסוקתיים העומדים לרשות הפונים ומעניקים ייעוץ, הדרכה אישית, ביצוע סימולציות ועוד, בתכנית הנבנית ומותאמת באופן אישי לכל פונה.

לאחר בניית התכנית, בשיחות טלפוניות הנקבעות מראש, המלווים התעסוקתיים מסייעים לפונים להגדיר את הצרכים המקצועיים, את המקצוע וסוג העבודה המתאימים עבורם ביותר, מכינים עימם (או מתאימים) את קורות החיים, מתרגלים בסימולציות את ראיונות העבודה, עם כללי ה”עשה ואל תעשה” וטיפים מקצועיים להגדלת אחוזי ההצלחה בקבלה לעבודה.

הניסיון הרב שהצטבר בעמותת ‘בעצמי’ ובארגון ‘מפתח’ בקידום תעסוקה ברחבי הארץ, ובחירת מלווי תעסוקה מהציבור החרדי, מביא בסייעתא דשמייא לאחוזי הצלחה גבוהים.

שולה, אחת המלוות התעסוקתיות ב’תעסו-קו’ מספרת על תהליך לדוגמא:” אישה חרדית התעניינה במשרות הדרכת חוגים לילדים. אולם, היא לא כל כך ידעה כיצד להתחיל, למי לפנות, איך להציג את עצמה.

“במסגרת התהליך עבדנו עימה על שדרוג קורות החיים. בעקבות הכוונה מקצועית, ולאור עצתנו לה לאמץ גישה פרואקטיבית – לפנות למעסיקים פוטנציאליים, ואפילו ישירות לעירייה במקום מגוריה, היא מצאה עבודה בתור סייעת לילד בעל מוגבלות”.

שולה מוסיפה: “לפעמים, לאורך תהליך חיפוש עבודה עולים מחסומים וחוסר בהירות, ותהליך ליווי עם אדם חיצוני מסייעת להבהיר את המצב, לקדם מהלכים ולהגיע לנקודה המבוקשת”.

יש לציין כי השירות ניתן בחינם ומיועד לאנשים המעוניינים לצאת לעבוד ולמצוא עבודה התואמת את כישוריהם ושאיפותיהם.

ר’ נפתלי פלינטנשטיין, ראש תחום ‘קידום תעסוקה בקהילה החרדית’ בעמותת ‘בעצמי’, מוסר כי הצלחת פרויקט תעסו-קו במגזר החרדי מחזק את ההנחה המקצועית של העמותה, לגבי הצורך בתהליך מותאם אישית גם לפונים מהציבור החרדי.

“נושא הנוחות והדיסקרטיות מהווים נושא חשוב לצרכי המגזר אף הם. אנו נמשיך לפעול ולתמוך בשילוב אוכלוסיה חרדית המבקשת לצאת לתעסוקה הולמת, זוהי אחת מן המטרות המרכזיות העמותה”

אתם מוזמנים ליצור קשר עם המלווים התעסוקתיים ב”תעסו-קו” של עמותת ‘בעצמי’ ומפתח למגזר החרדי בטלפון: 2119* להשאיר הודעה במוקד, ואחד מהמומחים יחזור אליכם לתחילת התהליך שבסיומו גם אתם תמצאו עבודה מתאימה.

תעסו-קו’ לציבור החרדי פועל בשיתוף עם מפת”ח מבית תבת-ג’וינט ישראל ובתמיכת קרן מוריס וויויאן וואהל