האמא ספדה לבנה בבכי מר: “נרצחת בטיול בארץ שאהבת”

אלפים ליוו למנוחות בלוד את דני גונן הי"ד • אמו: "אהבת את הארץ ואהבת את האמת. נרצחת בטיול בארץ שאהבת" • ראש עיריית לוד: "הפראים פראי האדם הטרוריסטים ששותים דם" • השר אורי אריאל: "המעין לא יקרא עוד עין ביבון אלא עין דני"
אליעזר היון
ד' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 00:19

דרכו האחרונה: אלפים הגיעו אמש (מוצאי שבת) אל בית העלמין החדש בעיר לוד כדי ללוות למנוחות את דני גונן הי”ד שנרצח ביום שישי בפיגוע ירי רצחני סמוך ליישוב דולב שבבנימין.

גונן, בן 25, תושב שיכון חב”ד בלוד,  הוא בן למשפחה מוכרת בעיר. הוא למד בישיבת ההסדר במעלה אדומים ולאחר סיום לימודיו בישיבה החל ללמוד הנדסת חשמל באוניברסיטת בר אילן.

להלוויה הגיעו בני משפחה וחברים, רבנים מישיבות ההסדר ואזרחים רבים.

בהלוויה השתתפו גם שר החקלאות או אריאל, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, וחבר הכנסת מוטי יוגב, תושב דולב, שהגיש סיוע בזירת הרצח.

אמו של גונן, דבורה, ספדה לו בבכי מר: ” “דני בני היקר והאהוב, לא ייאמן שאנחנו מדברים עליך בלשון עבר. היית לי מקור גאווה עצומה ועמוד תווך לאחיך ואחיותיך. חיית את חייך כיהודי חופשי בארצו. אהבת את הארץ ואהבת את האמת. דגלת באמת וכך חיית… אהבת ארץ ישראל עבורך הייתה ערך עליון. גם אהבת את מי שחי בארץ. אהבת לטייל. כך גם נרצחת בטיול בארץ שאהבת”.

אחותו רותי אמרה: “אנחנו בחלום בלהות. היית דוגמה ומופת. תמיד עזרת לכולם. איש של חסד ואמת וטוב הלב שלך בסוף הביא למותך. רצית לעזור ונרצחת בגלל שאתה יהודי”.

ראש  עיריית לוד, יאיר רביבו, אמר בלוויה: “שבת שחורה עברה על העיר לוד. מה לא נאמר על הקדוש? חבר טוב ואדם שפרנס את כל המשפחה. בזמן שיש אצלנו מלחמת תרבות יש כאלו שהתרבות שלהם היא רצח”.

ראש העיר הכריז כי מלגת לימודים לסטודנטים, אותה היה אמור לקבל גונן, תיקרא על שמו.

רביבו קרא לשר הביטחון לבטל את ההקלות שנתנו לרגל חודש הרמדאן: “הפראים פראי האדם הטרוריסטים ששותים דם. צריך לבטל את כל ההקלות לפלסטינים”.

דני גונן

דני גונן

שר החקלאות אורי אריאל, שהגיע ללוויה, אמר: ״דני הי״ד גילם בדמותו את אהבתו לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.

“המעין בו בילה דני ערב השבת לא יקרא עוד עין ביבון אלא עין דני ואני מתחייב לפתחו לאתר שיהיה מהמתוירים בישראל. המרצחים שלא רצו לראות בו את מעט המטיילים עד כה, יראו כיצד ינהרו אליו אלפי יהודים נוספים.

“דני הי״ד שגר בלוד והיה תלמיד הישיבה במעלה אדומים האמין ופעל להגברת בניה החברתית והפיזית בכל מקום בארץ. אנו מחוייבים להמשיך את דרכו גם בחיזוק הפעילות החברתית ברחבי הארץ לצד חיזוק הבניה ושבירת הקיפאון ביהודה ושומרון״ץ

גונן הגיע למעין עין בובין עם חבר ביום שישי. לאחר שסיימו לרחוץ במקום, פגשו במחבל שירה לעבר רכבם ממארב. גונן נפצע אנוש ולאחר מכן נפטר מפצעיו. חברו נפצע באורח קל לאחר שנורה ברגליו, והוא מאושפז בבית החולים תל השומר. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לפיגוע הטרור ליד רמאללה ואמר כי ישראל פועלת בכל הכוח כדי לאתר את המחבל שביצע אותו.  “אסור שהשקט היחסי שמושג הודות לסיכולים רבים יטעה אותנו. הניסיונות לפגוע בנו נמשכים כל הזמן, ואנו נמשיך להילחם בהם בכל האמצעים שעומדים לרשותנו”, אמר ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשות הכותל הקטל
    21/06/2015 11:44
    רד
  1. הן קוטלות את האמונה רק מלראותן אפשר להתחלחל