מתנדב במשטרה מחסידות גור ישלם 125 אלף ש”ח לאיש העדה החרדית

בית משפט השלום בירושלים חייב מתנדב במשטרה לשלם 125 אלף ש"ח לאיש העדה החרדית אברהם הירשמן • הירשמן הותקף לפני יותר משלוש וחצי שנים בבתי ורשה • עו"ד איתמר בן גביר: "מרוצה שבית המשפט קיבל את טענותינו ופסק נגד המתנדב המשטרתי פיצויים חסרי תקדים"
חיים טוויל
ב' תמוז התשע"ה / 19.06.2015 10:31

בית משפט השלום בירושלים השית על מתנדב במשטרה, איש חסידות גור, לשלם 125 אלף ש”ח לאיש העדה החרדית, אברהם הירשמן וכן לשלם שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט בסך של 16 אלף ש”ח.

בכתב תביעה שהגיש הירשמן לבית המשפט, באמצעות עו”ד איתמר בן גביר, נטען כי במשך תקופה ארוכה בוצעו כלפיו מעשי פגיעה מצד אנשי חסידות גור עקב סכסוך בבתי וורשה שבשכונת מאה שערים בירושלים.

כתב התביעה מגולל מעשי תקיפה כלפי הירשמן שביתו אף הוצת.

בכתב התביעה נטען כי המשטרה פעלה ברשלנות, לא ניהלה חקירה רצינית, והתייחסה בזלזול לתלונותיו של הירשמן.

המתנדב במשטרה נגדו הוגשה התביעה, המתבססת על פסק דין פלילי שקבע את אשמתו בהפרת אמונים, לאחר שבתאריך  25.10.11 ידע שאנשי חסידות גור מתכוונים לתקוף את הירשמן, ולכן ביקש להתנדב למשמרת של אותו היום, תוך שהוא מציין בפני ראש המשמרת שהלילה הולך להיות שמח, וכי מסר לשוטר אחר שהוא ביקש להתנדב, כדי שיהיה לו אליבי לכך שלא הייתה לו מעורבות לעניין התקיפה.

מאוחר יותר הותקף הירשמן בידי קבוצת חסידי גור, והמתנדב אף כיוון את התוקפים ועזר להם להעלים ראיות.

המתנדב הואשם בעבירה של הפרת אמונים, אך עקב הסדר טיעון מקל עם מח”ש נקבע כי לא יורשע והוטלו עליו עבודות שירות לתועלת הציבור.

בכתב התביעה שהוגש נטען כי המתנדב פעל בזדון, אחראי למעשה התקיפה, ואף התרשל במילוי תפקידו.

באשר למשטרה נטען כי זו הפרה חובה חקוקה והתרשלה לאורך כל הדרך, כאשר התעלמה מתלונות הירשמן ואף עצרה אותה.

כאמור, בית המשפט קיבל את הטענות נגד המתנדב שהתעלם מהתביעה וחייב אותו בתשלום פיצויים לרב הירשמן בגובה 125,000 ש”ח ועוד 16,000 ש”ח הוצאות משפט.

איתמר בן גביר

עו”ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: “אני מרוצה שסגן נשיא בית משפט השלום בירושלים גד ארנברג קיבל את טענותינו באשר לחומרת המקרה ופסק נגד המתנדב המשטרתי פיצויים חסרי תקדים.

“מדובר במקרה חמור ביותר ואנו לא מבינים איך המחלקה לחקירת שוטרים נהגה עם המתנדב בכפפות של משי והסכימה להשית עליו עונש מגוחך של שעות לתועלת הציבור, מי ששותף למעשים חמורים כאלה מקומו בבית הסוהר, ותפקידה של מח”ש הוא לנקות את העשבים השוטים.

“בכל מקרה זו רק תחילת הדרך משום שחומר הראיות שברשות מרשי מלמד על רשלנות של המשטרה שאפשרה לאירועים הללו להתרחש ולא פעלה כפי שהיה ראוי ונדרש ממנה.

“אנחנו דורשים שגם המשטרה תפצה את מרשי ומקווים שבית המשפט יפסוק נגד המשטרה פיצויים גבוהים מאלו שנפסקו נגד המתנדב המשטרתי”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצוין לטפל בנגע הגוראית
    19/06/2015 12:07
    שמח
  1. אמרה שמיוחסת לגור מה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח

  2. היה צורך גם להכניסו לכלא, כדי לא לתת רוח גבית לטרור והאלימות המובנים בחסידי גור !
    19/06/2015 13:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. היה צורך גם להכניסו לכלא, כדי לא לתת רוח גבית לטרור והאלימות המובנים בחסידי גור !

  4. ב
    19/06/2015 16:35
    שלמה ב
  5. במדינה בתוך כל השקר שיש כאן במדינה

  6. משטרת ישראל
    19/06/2015 19:48
    יוחנן סמאגא
  7. מושחתים מהיסוד עשבים שוטים גם מחש