נתניהו לשב”כ: תחקרו ההצתה בכנסייה • אייכלר: נשות הכותל הן כמו המציתים

נתניהו הורה לשב"כ להאיץ החקירה: "ההצתה המזעזעת על כנסייה היא התקפה על כולנו" • הראשל"צ הגר"י יוסף על המציתים: "התנהגותם מחילה עליהם דין ׳רודף׳ כלפי כל יהודי הארץ והעולם" • אייכלר: הרפרמיות שפגעו בכותל הקדוש ליהודים אינן פחות מסוכנות
חיים טוויל
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 20:06

השב”כ חוקר את הצתת הכנסייה בצפון הכנרת: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם ראש השב”כ יורם כהן, והנחה אותו לקיים חקירה מואצת של הצתת והשחתת הכנסייה לפנות בוקר.

נתניהו אמר בעקבות השחתת הכנסייה: “ההצתה המזעזעת על כנסייה היא התקפה על כולנו. חופש הפולחן בישראל הוא אחד מאבני היסוד של ערכנו והוא מוגן בחוק. נמצה את הדין עם האחראים למעשה הנפשע הזה. לשנאה וחוסר סובלנות אין מקום בחברה שלנו”.

גם הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, הצטרף הערב למגנים ואמר כי יש לגנות בכל תוקף את מציתי הכנסייה.

“התנהגותם מחילה עליהם דין ׳רודף׳ כלפי כל יהודי הארץ והעולם. הדת היהודית התגאתה תמיד בהיותה אור לגויים ולא חלילה להפך”, אמר הראשל”צ וקרא להעניש בחומרה את האחראים למעשה.

מי שניצל את ההזדמנות של הודעת הגינוי של ראש הממשלה, הוא ח”כ ישראל אייכלר שפנה אל בנימין נתניהו בדרישה לגנות גם את הפעילות של הרפורמים שזעזעו את כל העולם היהודי בחילול ספר התורה בראש חודש תמוז.

אייכלר מתייחס בפנייתו לראש הממשלה, לתפילת ‘נשות הכותל’ הבוקר בכותל המערבי, כאשר גם הפעם הן הצליחו להגניב ספר תורה אל רחבת הכותל ושוב  בוצעה קריאת תורה על ידי נשות הקבוצה.

“הפורעים שפגעו בכותל הקדוש ליהודים אינם פחות מסוכנים מן הפורעים שפגעו באתר הנוצרי על הכינרת, להבדיל”, אמר אייכלר.

אייכלר הוסיף: “הפורעים בשני המקומות המרוחקים מגונים ועלולים לגרום לפשעי שנאה בארץ ובעולם כולו. כל מי שמגנה, ובצדק, פשעי שנאה נגד הנוצרים ומבין שזה עלול לגרום לשפיכות דמים, חייב לגנות את פשעי השנאה נגד היהודים החרדים לקדושת ספרי התורה בכותל המערבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות