שרגא ממשיך לסייר ביקב של פלם: היין של הנשיא ברק אובמה

חלקו השני של הסיור המופלא ביקב פלם כולל חביות יין אדום עם ריחות גן עדן, סוביניון בלאן ושרדונה פירותי • וגם: מי אחראי על כשרות היקב, ואיזה יין בחר שף בית הנשיא להגיש לנשיא ארצות הברית?
שרגא גבהרד
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 20:49

יקב כשר: מאחר ולשומרי התורה והמצוות גם מגיע לשתות מהיינות הטובים ביותר, הבינו משפחת פלם שיש כדאיות כלכלית להכשיר את היקב, ולהעניק לו כשרות מהודרת.

למעשה, הסיבה לכך, מאד פשוטה: תארו לעצמכם אירוע גדול שמפיקה חברה עבור עובדיה, או שמחה משפחתית גדולה – מסתבר בהחלט כי מתוך המשתתפים הרבים, יש גם אדם דתי אחד או שניים, ומטבע הדברים הוא ישתה רק יין כשר.

מארגן האירוע לא ירצה להיות מובך, והוא יעדיף להביא יין כשר לכל המשתתפים. זו סיבה שהרבה יקבים מבקשים להיות כשרים.

כשמכשירים יקב צריך שמישהו יעשה את זה, לכאן אני הגעתי! או יותר נכון: לכאן הצניח אותי ההכשר של o.k , וכך נפגשתי עם היקב המשפחתי הזה, המורכב מ-גולן היינן, גלעד המנהל, האמא קמי אחראית הכספים, האחות גפן אחראית מכירות, והאבא ישראל שכבר יצא בנתיים לגמלאות אחרי 35 שנים כיינן ראשי בכרמל מזרחי, מנצח על הסימפוניה המשפחתית המצליחה הזו, במקום יפה ומושקע כל-כך עם יינות טובים כל-כך.

היין של היקב

למעשה אין צורך להמליץ, כל היינות שם הינם משובחים, ואפילו משובחים מאד.

אינני צריך להעיד על כך, שכן מדליות הזהב הרבות אותן קיבלו בתחרויות בין – לאומיות, מעידות  הרבה יותר טוב ממה שאני יכול לעשות.

נפתח ביין הלבן שנקרא “בלנק”. זהו בלנד של סוביניון בלאן ושרדונה פירותי רענן פרשי-טרי חמצמץ קצת יותר ממשהו, אם אוכלים אותו עם דגים לא צריך לימון.

ריח של אשכוליות ואגסים קייצי מאוד, כשהשרדונה כמעט לא מורגש, רק מעדן קצת את הירקרקות של הסוביניון – 89 ₪.

פלם

היין השני הוא קלאסי-שולחני שכשמו כן הוא “קלאסיקו”.  בלנד של קברנה סוביניון ומרלו, שניהם גדלים בדיוק במקום המתאים ביותר בהרי יהודה (כלשונו של גולן היינן). היין מתיישן כ-12 חודשים בחביות עץ אלון. יין אלגנטי צבע כהה, וריחות עדינים של החבית ושל פירות אדומים בשלים.

אחריו, כלפי מעלה הוא קברנה ה”רזרב” שהתיישן כעשרים חודשים בחבית. יין מעולה לא רק לטעמי, הוא מקבל ציונים גבוהים בכל התחרויות.

קוריוז מעניין על הקברנה ריזרב: כשנשיא ארה”ב ברק אובמה הגיע לביקור בארץ, להתארח לארוחת צהריים בבית הנשיא שמעון פרס, את היין הזה הגישו עם האוכל. לא אני ולא משפחת פלם המליצו, אלא השף של בית הנשיא בחר זאת בעצמו.

הכתר של היקב

אחרון אחרון חביב זה ה”נובל”, היין המלכותי של יקב פלם.

התיישן בחביות במרתפים של היקב כשלושים חודשים, ואחר כך נח בבקבוק עוד שנתיים תמימות.

הנובל הוא בלנד של 80% קברנה מהגליל העליון מהחלקה הכי טובה, וגם ממנה בוחרים את השורה הרצויה… הגפנים הטובים הם סוג של “עידית דעידית”, ועוד עשרים אחוזים שמתחלקים בין מרלו, פטי וורדו וקברנה פרנק, כשכל אחד מהם מעניק בדיוק את מה שהוא יודע ומסוגל, במינון הנכון.

פלם

היין עשוי היטב היטב, מאוזן, גם בשילוב של הריחות העמוקים וגם בטעמים המדויקים וגם טעמים שנשארים בחיך, בפה ובגרון. יין מעולה ואפילו אולי אפשר להוסיף שרק עוד שנה שנתיים הוא יהיה עוד יותר מושלם.

היין לא זול, אבל אם יש למישהו איזשהו חבר שמצהיר: “אני לא אוהב יין”, עם היין הזה כנראה תצליח לשבור לו את המיתוס הזה.

 שרגא גבהרד הוא יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין 052-6176201

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות