אזולאי נפגש עם שקד: להצר את צעדי ‘נשות הכותל’

שר הדתות החדש מנסה לגבש תקנות חדשות כדי לבלום את הפרובוקציות של 'נשות הכותל': "הכותל שייך לכולם, מה שעושות נשות הכותל זו פרובוקציה. הרפורמים הם אסון לעם ישראל"
יוני גרין
ל' סיון התשע"ה / 17.06.2015 13:11
 הקרב על הכותל: בפגישה שקיימו אתמול שרת המשפטים איילת שקד ושר הדתות דוד אזולאי דנו השנים על ‘נשות הכותל’. לפי דיווח של העיתונאי יהודה שלזינגר בישראל היום, שר הדתות ביקש למצוא פתרון לסוגיה, ובמקביל לנסות להצר את צעדיהן של נשות הכותל, משום ש“הרפורמים הם אסון לעם ישראל”.

 בממשלה הקודמת התגבשה נוסחה שניסח מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, ובעזרת כמה תקנות שעליהן היה אמור לחתום נפתלי בנט כשר הדתות, היו אמורים להגיע לסיכום, לפיו תוקצה רחבה הממוקמת בצדו הדרומי של הכותל – שם יוכלו לערוך בר מצוות מעורבות או תפילות ששל נשות הכותל.

לפי הדיווח, כעת מנסה שר הדתות החדש לגבש תקנות משלו. לדברי אזולאי, “הכותל שייך לכולם, מה שעושות נשות הכותל זו פרובוקציה. לבוא עם טלית, תפילין וספר תורה זה לא לבוא להתפלל, זה לבוא לפרובוקציה”.

מנשות הכותל נמסר לישראל היום: “אנו מצפות מאיילת שקד, שבדומה לקודמתה בתפקיד, תודיע חד-משמעית שהיא, כאישה וכשרת משפטים, לא תחתום על תקנות מפלות ולא תיתן יד להדרת נשים בכותל המערבי, או בכל מקום אחר.

“בית המשפט כבר קבע שתקנות מן הסוג הזה הן בלתי שוויוניות ובלתי חוקיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות