כבל דורש מדרעי לענות על השאלה: הסכם הגז – טוב לאזרחים או לא?

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, פנה אל השר אריה דרעי בדרישה: "לפי החוק אתה חייב להיוועץ עם ועדת הכלכלה בטרם קבלת החלטה בעניין הגז - ולכן, יואיל נא ידידי להגיע לוועדה, על מנת לענות על שאלה אחת" • כבל: "אם ראש הממשלה ושר הכלכלה חושבים שהם יכולים להעביר את הסכם הגז הרחק מעיני הציבור, בקבינט – טעות בידם"
שרי רוט
כ"ז סיון התשע"ה / 14.06.2015 15:37

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ איתן כבל, פנה היום (ראשון) אל שר הכלכלה, ח”כ אריה מכלוף דרעי, בדרישה חד משמעית להתייעץ עם ועדת הכלכלה טרם קבלת ההחלטה בעניין מתווה הגז הטבעי.

“אם ראש הממשלה חושב שהוא יוכל להעביר את הסכם הגז רחוק מעיני הציבור בישיבה סגורה של הקבינט – טעות בידיו. ואם שר הכלכלה חושב שהוא יוכל לעקוף את חובת ההיוועצות עם ועדת הכלכלה בטרם קבלת החלטה – טעות בידיו”, הבהיר ח”כ כבל.

על רקע הידיעות לפיהן אמור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון במתווה הגז ולהחליט על נטילת סמכויותיו של הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ’ דויד גילה, בתחום פירוק מונופול הגז והעברתן לשר הכלכלה – פנה יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ כבל לשר דרעי במכתב, בו ביקש להפנות את תשומת ליבו לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.

ח”כ כבל מציין במכתבו, שההעתקים ממנו נשלחו גם לראש הממשלה נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי לפי סעיף 52 השר רשאי, לאחר התייעצות עם ועדת הכלכלה של הכנסת, לפטור הגבל עסקי – אם הוא סבור שהדבר דרוש מטעמים של מדיניות חוץ או ביטחון המדינה.

“מנוסחו של הסעיף עולה בעליל, כי קבלת החלטה כאמור על ידך מותנית בהיוועצות בוועדת הכלכלה של הכנסת. אני מצפה, אפוא, שככל שהנך שוקל קבלת החלטה ליטול לידיך מסמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים, תקיים את הוראות החוק כלשונן, ותיוועץ עם ועדת הכלכלה בלב פתוח ובנפש חפצה”, כתב ח”כ כבל.

יו”ר ועדת הכלכלה הוסיף ואמר: “הגולל טרם נסתם וחובתי כיו”ר ועדת הכלכלה לדרוש תשובות והסברים באשר להסכם המתגבש בטרם אישורו.

“אמות המידה הציבוריות מחייבות אותנו לעשות רק מה שטוב לאזרחי ישראל ולא להיכנע להסכמים רק בשל לחץ הזמן או שיקולים אחרים. ולכן, יואיל נא שר הכלכלה, ידידי אריה דרעי, להגיע לוועדה, על מנת לענות על שאלה אחת – האם ההסכם הוא טוב לאזרחי ישראל או לא”.

ראש הממשלה נתניהו התייחס בישיבת ההמשלה גם לדיון שיתקיים על מונופול הגז: “השבוע נדון בקבינט על תכנית הגז הלאומית שלנו. אני נחוש להביא את הגז לכלכלת ישראל. זה יוריד את מחירי החשמל. אנחנו לא ניפול למלכודת שנפלו אליה מדינות רבות שהתווכחו בנושא הזה ויכוחים אין קץ והגז נשאר מתחת לאדמה.

“זה לא יקרה פה. אנחנו מתעכבים שנים ואפשר לאחר את הרכבת הזאת – זה לא יקרה.

“אנחנו חייבים להחליט החלטות, גם אם יש מתקפה פופוליסטית – זה לא מרשים אותי כהוא זה. הבאתי מספיק רפורמות לכלכלת ישראל שנתקלו בהתקפות פופוליסטיות, וערכן מוכח היום, כשישראל עברה מדינות רבות באירופה בהכנסה לנפש, ברמת חיים, בהרבה דברים אחרים. כך יהיה גם בגז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות