במה הסתבך הניצב לשעבר וכמה שנים יקבל ערן מלכה?

הניצב נחקר באזהרה בחשד לשוחד: מלכה הלשין כי הקצין בדימוס קיבל טובות הנאה ומימון טיסות לחו"ל מעו"ד פישר • בהסכם הטיעון עם מלכה סוכם: לא יהיו עונשים כלכליים נגדו - והפרקליטות תבקש 7-10 שנות מאסר • ולמה דוד נחקרת שוב
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ה / 08.06.2015 22:34

חקירת פרשת פישר מסתעפת: היום (שני) נחקרו באזהרה פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, וניצב בדימוס במשטרה, שפרש לפני מספר חודשים מהשירות במשטרה.

רב פקד ערן מלכה, שחתם על עיסקת טיעון עם הפרקליטות, הוביל בעדותו את חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) אל הניצב בדימוס, החשוד כעת, בין היתר, בקבלת שוחד ובעבירות של טוהר המידות.

במח”ש חוקרים האם קיבל טובות הנאה בדמות בקבוקי וויסקי ומימון טיסות לחו”ל. לצד זאת, בודקים במחלקה לחקירות שוטרים אם הניצב לשעבר, שעל פי החשד טס לחו”ל עם עורך הדין רונאל פישר והקבלן הירושלמי יאיר ביטון, ידע על חקירה סמויה שהתנהלה באותה העת ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב”ל) נגד האחרון. סביב שאלה זו נבדקת מעורבותו הפלילית של הניצב.

הניצב, קיבל, כך על פי החשד, טובות הנאה מפישר בתקופת שירותו במשטרה. על פי מלכה, פישר נהג להתגאות בקשריו הענפים במשטרה, ומימן עבור הניצב טיסות משותפות לחו”ל, בכדי להפגין את יחסיו הקרובים בפני לקוחותיו.

פישר גם הבטיח לניצב למנות אותו לדירקטור בחברת ב. יאיר, שבבעלותו של יאיר ביטון, שנכלל אף הוא בכתב האישום ב’פרשת פישר’.

ערן מלכה

במח”ש חקרו היום את הניצב הבכיר במשך שעות ארוכות. במהלך חקירתו טען הקצין כי מעולם לא נסע לחו”ל על חשבונו של הקבלן יאיר ביטון, כפי שנטען – ומעולם לא הדליף חומרי חקירה הנוגעים אליו.

על פי אותו ניצב לשעבר, הטיסה לבודפשט מומנה על ידי עורך הדין רונאל פישר, שגם התלווה אליו בנסיעה עם אשתו. יתרה מכך, לדברי בכיר המשטרה לשעבר, הוא חש שלא בנוח מכך שפישר מימן את הנסיעה, עד כדי כך שבחזרתו לארץ יצא לקנות מתנות לאשתו.

אשתו של פישר הוכנסה אז לחדר החקירות ומסרה את אותה הגרסה – מבלי לתאם אותה מראש עם החשוד.

בימים האחרונים התראיין הבכיר לערוצי החדשות המרכזיים כשפניו מוסוות, והכחיש את עבירות השוחד המיוחסות לו, כמו גם את האשמה בדבר שיבוש הליכים: “לא הדלפתי מעולם. אני זה שמדליפים לגביו ולא להפך”, אמר.

במקביל נחקרה היום פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו”ד רות דוד, שותפתו של רנואל פישר למשרד, נגדה הוגש כתב אישום על שיבוש הליכי משפט וקבלת נכסים בדרך פשע, בשל מעורבותה בפרשת הקבלן יאיר ביטון.

רות דוד

דוד, ששוחררה למעצר בית, זומנה היום למשרדי מח”ש ונחקרה בשנית במשך מספר שעות, לאחר שבמסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמו בשבוע שעבר, מסר מלכה חומרים מפלילים נגד הניצב הבכיר, המחזקים גם את החשדות נגד רות דוד, וקושרים אותה לפרשות נוספות בכתב האישום.

הסכם הטיעון שנחתם עם מלכה יוצג ביום רביעי בפני בית המשפט המחוזי בירושלים. לפי הידוע כעת, בתמורה לחומרים שמלכה מעביר, סוכם כי לא יהיו עונשים כלכליים נגדו, כגון חילוט כספי השוחד ופגיעה בזכויות הפנסיה שלו.

לגבי עונש המאסר, הצדדים לא סיכמו על עונש מוגדר, והפרקליטות תבקש 7-10 שנות מאסר, בעוד סניגוריו של מלכה, עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד כהן, צפויים לבקש 2-4 שנות מאסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות