גפני: “אני לא שמאלן בדעותיי, אבל אני בעד קידום של תהליך מדיני”

"אנחנו בכפר הגלובלי, אנחנו לא יכולים להתנהל כאילו אנחנו חיים לבד, חייבים לקדם תהליך מדיני גם אם מישהו יגיד שאין עם מי לדבר" • "הפכנו להיות מדינה ניאו קפיטליסטית הרבה יותר מארה"ב, יש פער בין עשירים לעניים"
אליעזר היון
כ' סיון התשע"ה / 07.06.2015 19:04

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, נשא היום (ראשון) נאום מקיף על כלכלה וביטחון בכנס הרצליה, ובדבריו תקף את מדיניות החוץ של ישראל בשנים האחרונות אשר מתעלמת מארה”ב ונגררת לעימות עם ידידותיה בעולם,

“אמרתי לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הדבר החשוב ביותר אחרי הבחירות, הוא לחזור ולדבר עם ארה”ב, עם אירופה, אי אפשר להתנהל במזרח התיכון רק בטענה שאנחנו הצודקים ולהתעלם מהידידות הטובות של ישראל בעולם. זו חוסר אחריות. ומול כל האויבים המקיפים אותנו מסביב, חייבים לנהוג בשיקול דעת ובמתינות.

“תמיד דגלנו בקידום מו”מ מדיני, לא כי אנחנו שמאלנים,  אלא כי עצם המגעים הם חשובים, אמרתי זאת לנתניהו ואומר זאת שוב”.

ח”כ גפני אמר עוד כי לא רק האיומים הביטחוניים מאיימים על אזרחי ישראל, אלא גם הפערים הכלכליים המתרחבים בין חלקי הציבור בישראל. “אחת הסכנות הגדולות בחברה הישראלית היא הפערים בין עשירים לישראלים, הפכנו לחברה ניאו קפיטליסטית.

“הקב”ה נתן את משאבי הטבע לכל האזרחים, והעשירים קיבלו אותו במיסוי נמוך ובחינם. אני מפרגן לאנשים עשירים שירוויחו כסף, אבל לא יכול להיות שאנשים במעמד ביניים משלמים מס גבוה, ואלו שקיבלו את כל משאבי הטבע יוצרים פער שאי אפשר לתאר אותו.

“צריך להפסיק לפחד להתעמת עם העשירים. כשהובלתי את חוק חופי הים התיכון – כל כרישי הנדל”ן הילכו אימים, והמשכנו, כך גם היה בחוק שישינסקי על רווחי הגז והנפט, וכך גם קורה עכשיו. צריך לא לחשוש ולעשות מה שנכון לציבור”.

גפני הוסיף: “ילד בשכונת הארגזים רואה היום בניגוד לעבר, מה הילד מצפון תל אביב מקבל ברווחה ובחינוך ובכל התחומים, גם אנשים עובדים לא מצליחים לסגור את החודש, וצריך לעשות צעדים כלכליים לסייע לשנות את הפערים החברתיים בעם”.

גפני סיים: “אנחנו נתמודד וננצח במלחמה הזאת מול האויבים שלנו, אבל אוי לנו אם ננצח את האויבים שלנו, ובתוכנו יהיה פער גדול כזה כמו שהוא קיים היום, ולכן אני יכול לטפל בנושאים שונים בוועדת הכספים, ובפערים החברתיים לעשות כל מה שאפשר, עשיתי זאת בקדנציה הקודמת והפעם אעשה זאת בעז”ה, ביתר שאת, אבל מה שנשאר לי לעשות בעיקר זה להתפלל בשם כולנו שנצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתה לא שמאלן...
    07/06/2015 21:02
    דוד
  1. א. גפני הוא חסיד של הרב שך זצו”קללה נבג”ם זי”ע שאמר למסור את הגולן בטענה ש “2000 שנה הסתדרנו ללא הגולן”.ולאחר שההתנקות שבה גפני תמך ולה לא התנגד התבדתה והתרסקה לנו בפנים בין באופקים ובין בבני ברק לא שמענו ממנו חרטה או התנצלות. ב.לא נעים לומר אבל האידיאלוגיה היחידה של הח”כים החרדים היא..כסף…