הרבי מזלאטשוב מספר: איזו ברכה לאריכות ימים איחל לו הרב שטיינמן

צילום: יחיאל גלאי
|
כ' סיון התשע"ה / 06.06.2015 23:54
מי היה בחופת נכדו של האדמו”ר מבעלזא • מדוע אביו האדמו”ר עלה על מטוס מניו יורק וברח עד אוסטרליה • ומה דעתו על מגעי השלום בין בעלזא לבעלזא-מכנובקא • צפו

היה זה במהלך שיעור שבועי בו משתתף האדמו”ר מזלאטשוב בשבועות האחרונים, בליל שישי.

לקול צלילי שירים שמחים, הוא מעלה זיכרונות מחתונתו שלו. “אצלי נגמר החופה בשעה שלוש…”

הזיכרונות, לרגל השתתפותו השבוע בחתונת נכדו של האדמו”ר מבעלזא בקריית בעלזא בירושלים.

“מלאכים ושרפים היו שם. אני נשארתי בחופה, כתוב באר”י הקדוש שהצדיקים יורדים לחופה, הם לא הולכים משם הרבה שעות”. הוא הוזמן לחופה, שמע את הניגונים. “אש, אש היה מסביב לחופה. הבעלזאר רוב ידע שאני נמצא, הגיעו שני גבאים, הרוב שלח לכם מתנה. ידע שיש לי צער להגיע עד למעלה. יש גבאים, זה אמר ככה, זה אמר ככה”.

ואז, מציגים בפניו את גיליון ‘העולם החרדי’, שם התפרסמה תמונתו אצל הגראי”ל שטיינמן. “פה אני מצביע באמצע, הבאתי בחור שהחזרתי בתשובה, ובשבוע הבא הוא מתחתן.  הבאתי גם אותו, שהוא יברך אותו. אז אני מראה פה באמצע על היהודי. הרב שטיינמן ניחם אותי על פטירת אבי, ואז גם בירך אותי באריכות ימים.

שאלתי, ‘כמו הראש ישיבה?’

‘מה אתה מדבר, הרבה יותר’, ענה לי…”

הוא מתייחס גם לשלום בין בעלזא לבעלזא-מכנובקא: “אני אומר, הגיע הזמן שמשיח יכול להגיע עכשיו. הרבי מבעלזא מקדם את העניין של השלום”.

ואז, מעלה זיכרונות: “היה פעם עניין בין סאטמר לבעזלא. היו כאלו שכתבו נגד הרבי מבעזלא. אבא שלי היה באמריקה. הוא היה קרוב משפחה עם אבא של הרבי, האדמו”ר מבולגרייא. אז רצו במוצאי שבת, ר’ סנדר דייטש, יוסל אשכנזי, הגבאים של הרבי מסאטמר הקודם ,לעלות לאבא איפה שהתארח בשבת, שיחתום נגד הרבי מבעלזא.

“אבא ברח מהבית, ואחר כך נסע עם מטוס עד אוסטרליה, כדי שלא יהיה מעורב בעניין הזה. אמר: ‘נגד הרבי מבעלזא, אני אחתום?’…”

צפו.