ח”כ יוגב תוקף את הרמטכ”ל: פגיעה ברבנות הצבאית, פגיעה בחוסן צה”ל

ח"כ מוטי יוגב נגד הכוונה של הרמטכ"ל לקצץ בסמכויות הרבנות הצבאית: "בכל פעילות הרבנות הצבאית אין שום ניסיון של כפייה דתית" • "יש פה איזו קנאת סופרים שלא באה להרבות חכמה אלא מרוח לא בריאה"
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 16:44

ח”כ ואל”מ במיל’ מוטי יוגב מהבית היהודי, מח”ט ומפקד יחידת מגלן לשעבר וכיום חבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, תוקף  את התכנית של הרמטכ”ל לפגוע ברבנות הצבאית, כפי שנחשף היום (חמישי) ב’הארץ’ – ומתכוון לפנות בנושא לשר הביטחון משה יעלון.

לדבריו, “נסיונות הפגיעה בסמכויות הרבנות הצבאית לחבר את החיילים לערכי עם ישראל, הם פגיעה בחוסן צה”ל, ברוח הלחימה ובביטחון ישראל”.

“הרבנות הצבאית, בתחומי פעילותה מחברת את החיילים להיסטוריה של עם ישראל, לקשר של עם ישראל לירושלים בירת ישראל, למסורת ישראל שכל אלה כשורשים לעץ הנותנים לו את הכח לגדול ולצמוח”, טוען יוגב.

יוגב מציין: “הרבנות הצבאית הוכיחה את עצמה בכל מבצעי הלחימה האחרונים, ביבשה באוויר ובים.

“הרבנים הצבאיים כיום הם בוגרי תפקידי לחימה ופיקוד והיו עם הכוחות לחזק את רוחם, לפני ותוך כדי התמרונים הצבאיים ומהלכי הקרבות. כך גם קבע מבקר המדינה וכך גם אישר מבקר צה”ל תא”ל אילן הררי, שתכניה של הרבנות הצבאית מחברים את חיילי צה”ל לשורשי היהדות והציונות ומחזקים אצלם את רוח הלחימה”.

יוגב קובע: “בכל פעילות הרבנות הצבאית אין שום ניסיון של כפייה דתית. יש פה איזו קנאת סופרים שלא באה להרבות חכמה אלא מרוח לא בריאה של פגיעה ברוח הלחימה. אני מציע לשר הביטחון ולרמטכ”ל לבחון היטב את הדברים”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שחצנות מיותרת של יוגב.
    04/06/2015 17:48
    שחם מהצפון
  1. ח”כ יוגב שחצן ופוגע ברוח הלחימה של חיילי צה”ל. יש גבול לכל חוצפה ופלישה לתחומים אישיים של החיילים.אין בצה”ל פוליטרוקים וגם הרבנים מקומם בבסיס ולא בתדריך הקרבי.

  2. רבנות
    05/06/2015 07:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ככל שיקדים הרמטכ”ל בצמצום הסמכויות כך יטיב לצבא העם .ההחרדה במערכת הצבאית מחלישה

  4. צהל
    05/06/2015 13:39
    דג
  5. מוטי יוגב כנראה מתכוון לצבא אחר, צהל הוא לא צבא חרדי, צהל הוא צבא של העם בישראל, רוב העם בישראל הוא לא חרדי ואפילו לא דתי, אם יש ליוגב תלונות שיתנדב לצבא האיטולות או לדאש הם ממש חרדים ושומרי מוחמד.

  6. צהל הוא לא צבא הגנת השם.
    06/06/2015 18:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. אין בעיה עם שמירת כשרות בחדר אוכל אך מה שכל חיל מחזיק בקיטבג זה ענינו.לא כל ישראלי הוא יהודי וגם מי שיהודי לא חיב להיות דתי ומה שעוד שכל מחנה דתי רואה באמונה שלו את האמת ואינו מקבל מחנות אחרים ביהדות.ההתנגדות לדת תלך ותגבר ככל שינסו לאכוף בכח

  8. מעורבותו של ח
    06/06/2015 19:27
    דורי
  9. לאט לך ח”כ יוגב, צה”ל הוא צבא העם ובו זרמים שונים ודעות שונות מכל רחבי הקשת האידאית, הדתית, והפוליטית. זוהי התערבות ברשותו של הפרט אם חייל זה או אחר טועם, טוכל מזון מבית העדה החרדית בכריך שהביא מהבית או שמא זהו נקניק שלא “משלנו”. אין לאיש שום זכות לכפות דעתו על עניינים שהם בגדר צינעת הפרט. טוב יעשה ח”כ יוגב אם יפשפש בכשלונות שר השיכון הקודם בכל הקשור בדיור לזוגות צעירים

    • יוסי   07/06/2015 07:46

      רמט”כל יקר דע לך שהצבא שלנו הוא צבא של בלגן שלא יודע להלחם ,ושכול הנצחונות נעשו בדרך נס ,ואת זה אני אומר ממוך היכרות. לכן מוטב לשמור על הוויה יהודית בצהל