מנכ”ל אורנג’: בעד החרם נגד ישראל • חוטובלי: חזור בך

על רקע קריאות ארגוני זכויות אדם בצרפת, הכריז היום מנכ"ל אורנג' העולמית בקהיר: ''שואף לסיים את עסקיהם בישראל בהקדם האפשרי" • מנכ"ל פרטנר בישראל: אמירה מקוממת, אם הוא יעשה זאת, יאלץ ישלם כסף רב"
דוד ליבוביץ
י"ז סיון התשע"ה / 03.06.2015 23:37

מצטרפת לתנועת החרם על ישראל: מנכ”ל אורנג’ העולמית סטפן רישר אמר היום (רביעי) כי הוא שואף לסיים את ההתקשרות של החברה עם המפעילה בארץ – חברת פרטנר – “בהקדם האפשרי”.

את הדברים אמר רישר במסיבת עיונאים בקהיר, במהלכה פירט את התכניות העתידיות של החברה.

 רישר הסביר כי הוא מנוע מלעשות זאת מאילוצים כלכליים בלבד: “לבצע את המהלך הזה כרוך בסיכון גדול ובקנסות משמעותיים – ועשוי לקחת זמן רב”.

דבריו של מנכ”ל ענקית התקשורת מגיעים על רקע קריאותיהם של ארגוני זכויות אדם בצרפת שהפצירו בממשלה בפריז, שמחזיקה ברבע ממניות חברת אורנג’, ובחברה עצמה, להפסיק את שיתוף הפעולה עם חברת פרטנר תקשורת, בשל פעילותה ביישובים ביהודה ושומרון, שנחשבים לבלתי-חוקיים מצד הקהילה הבינלאומית.

מנכ”ל פרטנר בישראל: אמירה מקוממת

בשיחה עם אתר החדשות וואלה, אמר מנכ”ל פרטנר תקשורת בארץ, חיים רומנו: “אני מקווה שהדברים לא נאמרו באופן הזה, ואם כן – אנו מצרים על כך.

“זו אמירה מקוממת ואין לה מקום. יחד עם זאת, צריך לזכור ש’פרטנר’ היא חברה ישראלית בבעלות הציבור, ובבעלות חברת ‘קפיטל’ של חיים סבן, והקשר היחידי שיש לנו עם ‘אורנג” העולמית זה שיש לנו זכויות על מותג משותף. זה כל מיצוי הפעילות העסקית”.

לדבריו של רומנו דבריו של רישאר “לא ישפיעו על הפעילות שלנו בישראל, ואם הוא ירצה לעזוב – הוא ישלם הרבה כסף.

“התגובה מפתיעה, הוא לא אמר את זה עד היום. מה הקשר בכלל? למה להגיד את זה? אנחנו חברה ישראלית שנותנת שירות לכולם. אנו בטוחים שהציבור בישראל יידע להבחין בינינו ולא תהיה פגיעה בחברת ‘אורנג” ישראל שהיא חברה נפרדת”.

חוטובלי למנכ”ל אורנג’ העולמית: חזור בך

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, שיגרה מכתב למנכ”ל חברת אורנג’ העולמית, בו היא קוראת לו לחזור בו מדבריו בנוגע לניתוק היחסים עם ישראל.

“אני קוראת לך להימנע מלקחת חלק בתעשיית השקרים המכוונת נגד ישראל”, כותבת חוטובלי, ומוסיפה: “אני בטוחה שדיווחים אלו אינם משקפים את כוונות החברה שלך, וקוראת לך להבהיר את הנושא בהקדם האפשרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות