גפני חזר אל ועדת הכספים; נתניהו: “אין מי שייעשה את המלאכה טוב ממך”

ראש הממשלה הגיע אל ועדת הכספיןם כדי לברך את גפני: "גפני הוא גם אהוד וגם מוכשר מאוד והוא יודע לעשות את העבודה" • איתן "אתה מהטובים שבח"כים, מקווה שנדע לאתגר אותך ושהכל יהיה לשם שמים!" • גם מרגי ומקלב נבחרו הערב לראשי ועדות

שרי רוט
ט"ו סיון התשע"ה / 01.06.2015 22:33

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, נכנס הערב (שני) לתפקידו בטקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אריה דרעי, שר התחבורה ישראל כץ, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ועוד שרים וחברי כנסת רבים מכל סיעות הבית.

בישיבתה הראשונה של ועדת הכספים אישרו חבריה פה-אחד, את מינויו מחדש של גפני ליו”ר הוועדה.

גפני זכה לברכות ותשבחות מכל חברי הסיעות על פועלו כיו”ר ועדה בכנסת ה- 18 – וראש הממשלה נתניהו החמיא: “אין מי שייעשה טוב ממך את המלאכה בוועדת הכספים”. נתניהו הוסיף: “גפני הוא גם אהוד וגם מוכשר מאוד והוא יודע לעשות את העבודה”.

יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, בירך את גפני: “מספר המשתתפים מעיד בעצמו שזו הוועדה הכי חשובה ושהפעילות שלך מוכרת וידועה. למרות שרק עכשיו אתה נכנס באופן רשמי לתפקיד, כבר קיימנו מספר ישיבות כולל עם שר האוצר. עתה עלינו לפנות לעבודה, היום קצר והמלאכה מרובה”.

יו”ר הוועדה הנכנס, גפני, הודה ליו”ר הוועדה הקודם, ח”כ ניסן סלומינסקי, ולאחר מכן אמר: “לוועדת הכספים יש עבודה רבה מאוד, להעביר את התקציב וחוק ההסדרים ובמהירות. נכפתה עלינו מציאות שבה אנחנו לקראת סוף שנה ועדיין אין תקציב מאושר”.

גפני הודיע, כי כבר השבוע הוועדה תתחיל לעבוד על הנושאים שעל הפרק.

חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בירכו את גפני ושיבחו אותו על פועלו כיו”ר ועדת הכספים בעבר. ח”כ אחמד טיבי אמר:  “ניהלת את הוועדה בצורה הוגנת, כך שגם חברי האופוזיציה מרגישים שהם יכולים להשפיע. נוכחות השיא של ח”כים שבאו לטקס החילופין מעיד על ההערכה הרבה לה אתה זוכה”.

ח”כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני: “מצפים שבאותו הלהט שהפגנת בקדנציה הקודמת, כשהממשלה הקודמת הורידה עשרות אלפי משפחות לקו העוני ועוד, תפעל גם בקדנציה הנוכחית. מקווה שנמצא נושאים שנוכל לשתף בהם פעולה”.

גפני

ח”כ אורי מקלב אמר: “אתה מכבד את הבניין והבניין מכבד אותך. תמיד השתתפת בדיונים גם כחבר ועדה מן השורה וגם כממלא מקום. הוועדה בראשותך תהיה חברתית, בדיוק כמו שהיתה קודם, מאבקך נגד פיטורי עובדים, תעריפי המים וכדומה”.

יו”ר ועדת הכלכלה המיועד, ח”כ איתן כבל: “אתה מהטובים שבח”כים, מקווה שנדע לאתגר אותך ושהכל יהיה לשם שמים!”

היו”ר הנכנס גפני סיכם: “מרגש מאושר שציבור גדול מביע בי תמיכה. עבודה רבה וסיזיפית עוד לפנינו”.

בתום הישיבה התייחס גפני לנושא ההעברות התקציביות ואמר, כי בוועדה בראשותו “כל דבר ייבדק עד תום האם חשוב אם לאו ומה שלא חשוב יידחה לטובת החשוב”.

גם ח”כ אורי מקלב נבחר הערב לתפקידו כיו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה. הוועדה תמנה 7 חברים. חברי הכנסת אשר יכהנו כחברי הוועדה : ח”כ אורי מקלב (יהדות התורה), יואב קיש (הליכוד), דב חנין (הרשימה המשותפת), חיים ילין (יש עתיד), יפעת שאשא-ביטון (כולנו), חמד עמאר (ישראל ביתנו). סיעת המחנה הציוני טרם מסרה את שם נציגה לוועדה.

יצוין, כי רוב חברי ועדת המדע, נמנים על חברי הכנסת מהאופוזיציה.

גם חבר הכנסת יעקב מרגי נבחר הערב ליו”ר וועדת החינוך של הכנסת. יו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין אמר: “בחירתו היא ברכה לעם ישראל. ח”כ מרגי לא זקוק להערכה, אבל מקצת שבחו של אדם בפניו. אני מכיר את ח”כ מרגי כאיש עשייה אני בטוח שהוא יקדם שורה של נושאים בתחום החינוך התרבות והספורט בחירתו היא ברכה לעם ישראל”.

יו”ר ש”ס שר הכלכלה פיתוח הנגב והגליל הרב אריה דרעי אמר :” בתום המו”מ הקואליציוני פנה אלי ח”כ מרגי וביקש לעמוד בראשות וועדת חינוך הוא ביקש את הוועדה לכתחילה אני שמח שהיום אנחנו יכולים לברך על המוגמר ואני בטוח כי בחירתו תהיה לברכה לעם ישראל”.

שר החינוך ח”כ נפתלי בנט:” אני רואה בך שותף אמת נעשה דברים טובים ביחד למען עם ישראל”.

בתום ההצבעה שנערכה לאחר דברי הברכה ברך ח”כ יעקב מרגי את השרים וחברי הכנסת חברי הוועדה ואמר :”אני שליח ציבור של כלל אזרחי ישראל אני אקדם את נושא החינוך האקדמיה הספורט והתרבות למען כלל אזרחי המדינה”

בכוונתו של ח”כ מרגי לקיים כבר מחר ישיבות ולקדם הצעות חוק שהועברו לדיון בוועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות