מדוע ח”כ ישראל אייכלר מתנגד לחוק שיחמיר עם זורקי אבנים?

התנגדותו של הח"כ החרדי נובעת מהחלת החוק על 'זורקי האבנים' החרדים: "צריך לזכור שבכל זריקה של אבן יש את היסוד הנפשי, אינו דומה מי שזורק אבן בגלל סכסוך אזרחי, לזורק אבן כדי להשמיד את מדינת ישראל ואת חיילי צה"ל"
אליעזר היון
י"ד סיון התשע"ה / 01.06.2015 13:31

חבר הכנסת ישראל אייכלר הודיע כי הוא מתנגד לחוק שהציעה שרת המשפטים איילת שקד, שיחמיר את הענישה על זורקי אבנים.

בראיון לרדיו ‘קול ברמה’ אמר אייכלר: “הבעיה עם חוקים – שאתה אף פעם לא ידוע איך יהיה היישום. במעשים חמורים מאד צריך לדעת מהו היסוד הנפשי, כמו שמקובל במערכת המשפט: האם מישהו רוצה לרצוח מישהו או שכמו בהפגנת האתיופים הם רק רצו לבטא כאב, האם ההפגנה היתה על קרקעות או על השמדת מדינה”.

אייכלר הדגיש אמנם  כי צריך חוק חזק וברור, וכל אזרח צריך לדעת שהוא צריך לשמור חוק ו”אין לו להרים אבן משום סיבה שבעולם”, אך הדגיש שוב את ‘היסוד הנפשי’: “יש הבדל בין שני ערבים מוסכניקים שרבו ביניהם ריב אזרחי, לערבי שזורק אבן במלחמה כדי להילחם ביהודים ולהשמיד את מדינת ישראל וצה”ל”. 

לשאלת המראיין מדוע הוא אינו מוכן לקבל את ההנחה כי חרדי שזורק אבן דינו מאסר ככל פושע אחר, השיב אייכלר כי גם אדם שנוסע במכונית במהירות העולה על 50 קמ”ש בשטח בנוי עלול להרוג או לפגוע בהולכי רגל וילדים, ובכל זאת אין חולק כי עונשו אינו מאסר של 20 שנים, כמו שמבקשת השרה שקד להחיל על זורקי אבנים.

“אם מישהו נוסע מעל 50 ק”מ מגיע לו קנס של 2000 שקל, ואם הוא נוסע במהירות של 300 ק”מ במטרה להרוג צריך לשבת 30 שנים בכלא”.

אייכלר הסביר כי מאחר ומספר השנים והיסוד הנפשי נתון לשיקוליו של בית המשפט, והוא אינו סומך ידיו על חלק מן השופטים – הוא מתנגד לחוק.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואחרי שאמרת את זה - עליך מצווה לזרוק אבן...
    01/06/2015 14:52
    Bienstock
  1. מי שתומך בפעולות אלימות ולא משנה מאיזו סיבה, אסור להרשות מצב שיישא בתפקיד ציבורי.

  2. הגמל לא רואה את הדבשת
    02/06/2015 18:25
    ירון
  3. בדיוק כמו שחברי הכנסת הערבים נגד חוק דרומי כי הם יודעים שהאוכלוסיה שלהם פורצת לבתים וגונבת ככה חברי הכנסת החרדים נגד חוק מיידי אבנים, הם מבינים שתלמידי הישיבות הזכים שלהם יעופו לכלא.