רבי אמנון יצחק: בן המשגיח טבע למוות בגלל הפגנה נגדי

דוד ליבוביץ
|
י"ד סיון התשע"ה / 01.06.2015 12:07
רבי אמנון יצחק בהתבטאות חריפה על טביעתו של תלמיד הישיבה שלום מורי ז”ל במאגר המים בבית זית • “איך אנשים לא רואים, אחרי הופעה שהופעתי בירושלים, באו מ’אור החיים’ להפריע בהרצאה, נהרג, טבע בנו של המשגיח של הישיבה, ולא מבינים, וכי אתם חושבים שהקב”ה לא יבקש את נרדף?” • על הגר”א יוסף: “אברימי פפושדו. פה סרוח”

רבי אמנון יצחק יודע מדוע אירעה הטרגדיה בה מצא את מותו בחור הישיבה שלום מורי שלום מורי ז”ל, בנו של מנהלה הרוחני של ישיבת ‘אור החיים’, הרב ינון מורי.

 בהתבטאות חריפה על טביעתו של תלמיד הישיבה, אמר רבי אמנון יצחק: “הנה לא קורה להם שום דבר לכאורה? אבל איך אנשים לא רואים? שני אנשים שיצאו נגדי בתקופה האחרונה, לאחד נכד שלו נהרג, ועוד אחד לפני יומיים נהרג.

“אחרי הופעה שהופעתי בירושלים, באו מ’אור החיים’ בשביל להפריע בהרצאה כמו בפעם קודמת, נהרג, טבע בנו של המשגיח של הישיבה, ולא מבינים, וכי אתם חושבים שהקב”ה לא יבקש את נרדף?”

את הדברים אמר רבי אמנון יצחק בשיעור שנשא בין מנחה לערבית, סביב פולמוס הכשרות המתנהל בשבועות האחרונים.

בתקופה האחרונה נשא רבי אמנון יצחק מספר דרשות בהם תקף קשות גופי כשרות, ובראשם בד”ץ ‘יורה דעה’, של הרב שלמה מחפוד. לטענת רבי אמנון יצחק, גופים אלו סובלים מליקויים כשרותיים רבים, והם מאכילים את ‘עם ישראל נבלות וטריפות’.

במהלך הפולמוס התעמת רבי אמנון גם עם הגאון רבי אברהם יוסף, רבה של העיר חולון שקבע כי הוא ‘מין ואפיקורוס’, וכי אין לחוש כלל לדבריו בנושא הכשרות.

בתגובה אמר רבי אמנון יצחק כי ‘אברימי פפושדו’ (-הרב אברהם יוסף) הוא ‘פה סרוח, שהאכיל את עם ישראל חמץ בפסח, ויין נסך, כאשר נתן כשרות למפעל העוגיות פפושדו בחולון’.

ביום חמישי האחרון אותרה גופתו של שלום מורי ז”ל, כבן 20, תלמיד שיעור ג’ בישיבת ‘לב אליהו’, תושב שכונת רמת שלמה, במאגר המים בבית זית. הוא טבע במאגר הבוצי לאחר שנכנס לשחות במקום עם חבריו.