בא לעבוד • הצעת החוק של ח”כ אורן חזן: לימוד ערבית מכיתה א’

ח"כים מהשמאל ומהימין ברכו, אבל בעולם החינוך יש מי שמתנגד • חזן: "אנשים שומעים את השפה הערבית בכל מקום ונבהלים, הטרור מתפשט וכשאתה לא מכיר את השפה, זה מכניס אותך למקום של הפחדה"
נחמן גור
ט' סיון התשע"ה / 27.05.2015 11:00

אחרי שהצליח לגנוב את אור הזרקורים מיתר הח”כים החדשים (וגם מהוותיקים), חבר הכנסת החדש אורן חזן מהליכוד הגיש הצעת חוק ראשונה: עיגון לימודי השפה הערבית במסגרת לימודי הליבה – מכיתה א ועד י”ב.

בתכנית הבוקר של ערוץ 10 הסביר חזן מה עומד מאחורי הצעתו: “אנשים היום הולכים ברחוב ונוסעים באוטובוס, גם ילדים וקשישים, ושומעים לידם את השפה הערבית, לאו דווקא כשהיא מדוברת על ידי אנשי אסלאם קיצוני, לפעמים אלו הם נוצרים, ועדיין הם נבהלים – הטרור מתפשט וכשאתה לא מכיר, ולא יודע את השפה – זה מכניס אותך למקום של הפחדה”.

חזן, שאינו דובר בעצמו את השפה, אומר כי היום ניתן ללמוד את השפה רק במתכונתה הספרותית ובמסגרת לימודי בחירה.

מיד לאחר שהגיש אתמול את הצעת החוק, הוא זכה לברכות משמאל: אחד החותמים היה חבר הכנסת ממרצ עיסאווי פריג. “ההצעה הזו זה תהליך שאני מלווה מלפני שנה. הלוואי, אשרי המאמין. כל דבר יש בו סיכוי, תלוי מי האיש שעומד מאחוריו. מאחר ואורן חזן איש קואליציה ויודע לעבוד ולחפור – יש סיכוי שזה יעבור”.

על ההצעה של חזן חתמו כבר גם ח”כים מהקואליציה: ינון מגל, ענת ברקו ומירב בן ארי לצד חברי כנסת נוספים. בעולם החינוך יש מי שיברכו על ההזדמנות, אבל גם יש מי שתוקפים נחרצות, ביניהם הדוקטור למינהל החינוך אברהם פרנק – שאמר לגלי צה”ל: “הצעת החוק הזאת מוגשת על ידי אנשים שלדעתי לא למדו כלל ועיקר את הנושא.

לדבריו, נכון יותר יהיה ללמד החל מכתה א’ תרבות ומורשת ערבית בזיקה לשפה מאשר ללמד את השפה עצמה ועוד לבחינת בגרות מחייבת.

רק לפני יותר משנה, שר החינוך לשעבר שי פירון, ביטל את חובת לימודי הערבית בכתות י’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות