החוברת חשפה שמות ותמונות: 5 חיילים התלוננו על הטרדות ואיומים

חמישה חיילים חרדים המשרתים בבקו"ם שבתל השומר הגישו תלונה במשטרה: ספגו איומים בעקבות קמפיין שחשף את שמותיהם ותמונותיהם • טוענים: מאז הפרסום ספגו כמה מהם הטרדות טלפוניות וקריאות גנאי
חיים טוויל
כ"ט אייר התשע"ה / 17.05.2015 21:20

חמישה חיילים חרדים המשרתים במדור בני הישיבות בבקו”ם שבתל השומר הגישו היום (ראשון) תלונה במשטרת פתח תקווה על הסתה ואיומים – כך מדווח העיתונאי יקי אדמקר בוואלה!NEWS.

החמישה הגישו את התלונה בעקבות פרסום שמותיהם ותמונותיהם על גבי שלטים ועלונים שהופצו בשבוע שעבר בריכוזים חרדיים, ובהם פרטיהם האישיים של האחראים על גיוס חרדים לצה”ל.

החמישה טוענים כי מאז שפורסמו שמותיהם ותמונותיהם, קיבלו חלק מהחיילים הטרדות טלפוניות, גם בשעות הלילה המאוחרות, וספגו קריאות גנאי ברחוב.

לדבריהם, הם חוששים כי בעקבות הפרסום יפגעו בהם גורמים קיצונים.

בחוברת שהופצה, הנושאת את הכותרת ‘שמד בלשכת הגיוס’, ישנם מספר פרקים: התפאורה, הריכוך והחיכוך, הסלקציה, התעמולה ועמק הבכא. ואז מגיע העיקר: “לתת לתמונות לדבר” – כאשר בכל פרק מופיעות תמונות על נושא הפרק.

יתכן ולפעילים העומדים מאחורי הקמפיין החדש אין קשר לפעילים שהריצו את ‘קמפיין החרד”קים’ המקורי. זאת משום שדפוס הפעולה נראה שונה.

יצוין כי על פי המופיע על החוברת, המפיקים נעזרו בתמונות של ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ – גוף המזוהה עם ‘הפלג הירושלמי’, הנתון למרותו של הגר”ש אוירבעך, המוביל קו קיצוני המתנגד להתייצבות בחורי ישיבות בלשכות הגיוס.  בכירים ב’פלג הירושלמי’ הכחישו באופן גורף כי יש להם קשר לקמפיין.

אחד הקצינים שפרטיו פורסמו, אמר בשבוע שעבר ליאיר שרקי מערוץ 2: “זו תחושה קשה מאוד. פתאום השם שלך הופך להיות חלק מהקמפיין ומפורסם בראש חוצות. זה יכול להגיע לאלימות או להרחקה מהקהילה, ממוסדות החינוך של הילדים. אני חושש ומרגיש מאוים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות