לקראת בג”צ: דרעי ויתר על סמכותו למנות דיינים בבית הדין לעבודה

בש"ס מוטרדים מהעתירה לבג"צ נגד מינוי דרעי לשר: שר הכלכלה ויתר על תפקידו למנות דיינים בבית הדין לעבודה, כדי להקל על היועץ המשפטי להגן על המינוי • גורמים בש"ס: כבר במהלך המו"מ סוכם שהסמכות תועבר לראש הממשלה
נחמן גור
כ"ח אייר התשע"ה / 17.05.2015 01:26

אריה דרעי, שר הכלכלה, הנגב והגליל, מוותר על סמכותו למנות דיינים בבית הדין לעבודה – זאת לבקשת היועץ המשפטי לממשלה.

מתוקף תפקידו כשר הכלכלה היה דרעי אמור לשבת בוועדה הממנה שופטים לבית הדין לעבודה. אלא שהיועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, ביקש כי דרעי יוותר על תפקיד זה , משום שכך יקל עליו להגן על המינוי שלו כשר בבג”צ.

לטענת גורמים בש”ס, ״כבר במהלך המשא ומתן הקואליציוני סוכם שסמכות מינוי הדיינים בבית הדין לעבודה תועבר לראש הממשלה”.

יצוין כי בניגוד להצהרות הרשמיות בתקשורת מצד גורמים המקורבים ליו”ר ש”ס כביכול העתירה בבג”צ אינה מטרידה אותם, בשיחות אישיות הם מביעים חשש ואומרים: “זה לא פשוט”.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג”צ על מנת לבטל את מינויו של דרעי לשר בממשלת ישראל, נוכח העובדה כי הורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ועקב חוסר סבירות שבמינוי זה.

היועץ המשפטי לממשלה העביר בשבוע שעבר לראש הממשלה חוות דעת משפטית, לקראת מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה, והבהיר כי יתקשה להגן עליו בבג”ץ, מול העתירות הצפויות על רקע עברו של דרעי.

“הגעתי למסקנה כי ניתן לפרש את המצב המשפטי הקיים ככזה שאינו מציב מניעה משפטית למינויו של דרעי לשר בממשלה”, כתב היועץ המשפטי לממשלה, “יחד עם זאת, מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים, וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור בטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינוי של דרעי לשר, בהינתן עברו האמור”.

לפיכך, מדגיש וינשטיין, “שומה עלי להדגיש בפניך גם כי יעלו קשיים בהגנה עליה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם גלאנט חייל בכיר שהקיז דם נפסל מרמטכלות
    17/05/2015 06:15
    יודע יודע
  1. דרעי אין לך סיכוי
    היה חכם חזור לכולל בשקט

  2. מה עם בוז'י הרצוג ששתק בחקירות בפרשת עמותות ברק?...
    22/05/2015 17:28
    אבי
  3. זה תקין שיוכל להתמודד על תפקיד ראש-הממשלה או בכל תפקיד ציבורי אחר?…