הרב שטיינמן מגלה: האם יש עניין לנסוע למירון גם אחרי ל”ג בעומר?

אחד ממקורבי הגראי"ל שטיינמן שעמד לנסוע להתפלל בציון הרשב"י, ביקש ברכה שתפילותיו יתקבלו - ונענע: "אם אנחנו נענים לבקשות שאנשים מבקשים מאיתנו - אז הקב"ה מקבל את התפילות שלנו" • וכאשר נשאל האם יש עניין לנסוע אל ציון הרשב"י אחרי ל"ג בעומר? השיב הגראי"ל: "כל עוד ויש מאה איש בציון - יש עניין" • ומה ענה למי ששאל האם הוא מהתומכים לנסוע למירון?
נחמן גור
י"ח אייר התשע"ה / 07.05.2015 12:30

הבוקר (חמישי) התייחס הגראי”ל שטיינמן, לתפילה על ציונו של רבי שמעון בר יוחאי ביום ההילולא.

היה זה כאשר אחד ממקורביו של ראש הישיבה נגש אליו וסיפר כי הוא נוסע למירון – וביקש “ברכה שהתפילות יתקבלו”.

אמר לו ראש הישיבה: “אם אנחנו נענים לבקשות שאנשים מבקשים מאיתנו – אז הקדוש ברוך מקבל את התפילות שלנו”.

בתוך כך נשאל אמש הרב שטיינמן  על ידי תלמיד חכם חשוב ממקורביו – שאמר שאינו יכול לנסוע ביום ההילולא ל”ג בעומר למירון, ושאל:  האם יש עניין לנסוע גם אחרי ל”ג בעומר?

ראש הישיבה השיב לו: “כל עוד ויש מאה איש בציון – יש עניין”.

בל”ג בעומר לפני שנים אחדות  ביקש תלמיד חכם ממקורבי הגראי”ל ברכה עבור שידוך לילדיו. אמר לו  ראש הישיבה: “סע למירון”.

אמר המקורב: האם רבינו נהיה מאותם האוחזים לנסוע למירון? ענה הרב שטיינמן:  “הרי יש שם תפילת רבים כה גדולה, שבאים כל כך הרבה אנשים להתפלל במקום אחד – וזכות תפילת רבים, היא זכות גדולה מאד”.

יצוין, כי בעולם הישיבות הליטאיות, לא  מתירים ראשי הישיבות לתלמידיהם לעלות ולהשתטח על ציון הרשב”י ביום ההילולא ל”ג בעומר, זאת בשל ביטול התורה. למרות זאת, בין רבבות העולים ישנם רבים מבני הישיבות הליטאיות.

בחוגים החסידיים, לעומת זאת, ישנן חסידויות העולות במאורגן למירון, בעוד אחרות נמנעות מכך ביום ההילולא, בשל חשש מבעיות צניעות – למרות ההסדרה של דרכי מהדרין בהר מירון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות