‘ישככר באהליך’ לאברכים: תארגנו בכל כולל תפילת תינוקות

ראש רשת 'יששכר באהליך' שיגר מכתב לאלפי האברכים: "כל הלומדים יישארו ללמוד - ללא שינוי" • מבקש: "בכל כולל וכולל יתארגנו לסדר תפילת תינוקות של בית רבן"
שמואל הכהן
ז' אייר התשע"ד / 07.05.2014 10:24

הרב אלחנן וייסבורד, ראש רשת הכוללים ‘ישככר באהליך’, שלפני פתיחת ‘זמן קיץ’ הודיע כי יסגור סניפים בשל המצוקה הכלכלית, שיגר מכתב לאלפי אברכי הרשת,  כי בהוראת הגראי”ל שטיינמן ” כל לומדי רשת הכוללים בכל הסניפים יישארו ללמוד במקומותיהם כמתכונתם וללא שום שינוי”.

ראש הרשת מזכיר במכתב את הצעת הגראי”ל ש”ילדי משפחות האברכים יתפללו על הקושי והמצוקה בה רשת הכוללים שרויה”, וכותב:  “בקשתי לפניכם שבכל כולל וכולל יתארגנו לסדר את תפילת תינוקות של בית רבן”.

וזה לשון ההודעה:

לכלל לומדי רשת הכוללים רבנן עם תלמידיהון שליט”א
שלומכון ישגא לעד

בעצת ובהוראת עמוד האש ההולך לפני המחנה רבנו מרן ראש הישיבה שליט”א כל לומדי רשת הכוללים בכל הסניפים יישארו ללמוד במקומותיהם כמתכונתם וללא שום שינוי.

רבינו מרן ראש הישיבה שליט”א יעץ שילדי משפחות האברכים יתפללו על הקושי והמצוקה בה רשת הכוללים שרויה, ובכן בקשתי לפניכם שבכל כולל וכולל יתארגנו לסדר את תפילת תינוקות של בית רבן.

ובתקוה ובתפילה שיקויים בנו הכתוב כי לא תישכח מפי זרעך ומפי זרע זרעך עד עולם.

מוקירכם כל הימים
אלחנן וייסבורד.

כזכור, לפני שבוע חשפנו כאן בחרדים10 כי הרב וייסבורד קיבל הבטחה מאיש עסקים ידוע כי יעניק תרומת ענק. כעת מתברר שהתרומה טרם הועברה ולכשתתקבל – אין בידה להציל את הרשת, משום שבסכום המובטח ניתן לכסות רק חלק מהחובות. מי שנחשפו להיקף החובות טוענים, כי המשבר רחוק מפתרון.

אחד מקורבי הרב וייסבורד לחרדים10: “למרות הלחץ הגדול מכל שכבות הציבור, ראשי ישיבות, הכוללים ואלפי האברכים לנסות ולשדר אופטימיות להצלת הרשת, וכמו שמופיע במכתב שנתלה בכל הכוללים, מאמצי הרב ויסבורד נתקלו באוזנים אטומות אצל הנגידים אצלם הוא מבקר בחוץ לארץ בימים אלו. הם אומרים לו: ‘אין לנו אפשרות להחזיק את עולם התורה. צאו והתפרנסו’. וכנראה, בצער רב, קריסת עשרות מקומות תורה מפוארים שמפעילה הרשת נראית לא עלינו קרובה מתמיד”.

מכתב הרב ויסברוד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות