הסתה בגל”צ: “הייתי רוצה לדלל את החרדים, אבל בטח הטעם מגעיל”

שי בן ראם
|
ו' אייר התשע"ד / 06.05.2014 16:35
בתכנית ‘עצמאיות בלילה’ בגל”צ, הושמעו אמש אמירות בוטות: “אנשים שהכי הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם זה החרדים, אבל בטח יש להם טעם נורא דלוח” • “כשר זה הכי מגעיל” • דובר גל”צ: “אנחנו מתנצלים”

ההסתה נגד החרדים מחלחלת:  אמש, ליל יום העצמאות, מעט לפני השעה שתיים וחצי בלילה, הושמעו  בתחנת ‘גלי צה”ל’ התבטאויות חמורות נגד הציבור החרדי.

בתכנית ‘עצמאיות בלילה’, בתחנת הרדיו הצבאית, בהגשת נועה צינמן ותמר עמית יוסף, ששודרה במשבצת התוכנית ‘לא רוצים לישון עצמאות’, דנו חברי הפאנל של התכנית על צער בעלי חיים וצמחוניות.

אחד המשתתפים הגיב: “אני מבחינתי באמת הייתי אוכל בעלי אדם, בעלי אדם, בכיף כי חיות לא בא לפגוע. בא נדלל את האוכלוסייה, זה יהיה נהדר”.

המגישה הקשתה: “את מי למשל? כי זה שילוב נורא בעייתי, זה צריך להיות מישהו שאתה רוצה להרוג אותו ואתה לא אוהב אותו ו-ב: מישהו שלא דוחה אותך לאכול?”

וחבר הפאנל מצידו  השיב: “זה בדיוק הפרדוקס, כי אנשים שהכי הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם זה החרדים, אבל בטח יש להם את הטעם הכי מגעיל, זה בטח נורא דלוח”.

“כי זה כשר”, העיר מאן דהו וקודמו הסכים: “כשר זה הכי מגעיל, מסעדות כשרות אילו מסעדות דוחות”. כל זאת כשהמגישה מבקשת ממנו לחדד את הדברים ואף מעירה:  “הם מסריחים, כי הם אוכלים קניידלאך?”

כעבור מספר  דקות, במהלכן הושמעו שירים,  ניסתה המנחה להבהיר: “בשם מערכת עצמאיות בלילה, כאילו זה שאמרנו מקודם על לאכול חרדים, לא התכוונו באמת. הכל הכל בהומור”.

תגובת אודי ירושלמי – רמ”ט ודובר גל”צ:

“הדברים שנאמרו בתוכנית לא נאמרו על דעת גלי צהל ולא היו במקומם. מיד לאחר שנאמרו הדברים, שדרנית גלצ הבהירה כי מדובר בתוכנית הומור וסאטירה וכי לא היתה כל כוונה לפגוע בציבור החרדי. אנחנו מתנצלים בפני מי שמצא עצמו נפגע”.