הבטחת בחירות • מסתמן: דרעי יוותר על הורדת המע”מ ממוצרי יסוד

מסתמן: מע"מ אפס על מוצרי יסוד תישאר רק הבטחת בחירות • הסיבה: למהלך קמה התנגדות גדולה מאוד מצד בנק ישראל, משרד האוצר, רשות המיסים ועוד, הטוענים כי ההטבה מסתכמת בעשרות שקלים בודדים לאדם • מציעים להשקיע את מיליארד השקלים בצורה אחרת
אריה ריבקינד
א' אייר התשע"ה / 19.04.2015 23:33

האם הבטחת בחירות כפולה – גם של ראש הממשלה וגם של יו”ר ש”ס – עומדת להתפוגג?

בפתיחת מערכת הבחירות הבטיח נתניהו כי ינהיג חוק מע”מ אפס על מוצרים שמחירם מפוקח. גם יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, הצהיר במהלך מערכת הבחירות, שוב ושוב: “לא נכנס לממשלה שלא תעמוד בתנאים שלנו”, כאשר אחד מהם היה: “ביטול מע”מ על מוצרי צריכה בסיסים במטרה להקל על השכבות החלשות”.

אלא שכעת מתברר כי למהלך קמה התנגדות גדולה מאוד מצד גורמים רבים בהם: בנק ישראל, משרד האוצר, רשות המיסים ואפילו כמה ארגונים עולמיים.

כלל המוסדות הללו הבהירו לראש הממשלה את עמדתם בנושא וטענו, כי ההטבה מסתכמת בעשרות שקלים בודדים לאדם ובנוסף, החיסכון חל על כלל האזרחים – גם על אלו שלא באמת זקוקים להטבה.

במקום מהלך זה, הציעו אותם גורמים לראש הממשלה להשקיע את מיליארד השקלים בצורה אחרת, ולהנהיג מס הכנסה שלילי, למי שבאמת זקוק לכך.

בש”ס עדיין ממשיכים לדון על הדרישה בדיונים מול צוות המו”מ של הליכוד, אם כי גם הם מבינים שככל הנראה ייאלצו לסגת מהאיום שלא להיכנס לממשלה ללא מע”מ אפס על מוצרי יסוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות