ביהדות התורה כועסים על הליכוד: חזר בו מסיכומים על חוק הגיוס

נחמן גור
|
ל' ניסן התשע"ה / 19.04.2015 00:46
בגלל התנגדות ליברמן והבית היהודי – צוות המשא ומתן של הליכוד הודיע ליהדות התורה: מסרבים להיענות לכל דרישות לשינוי חוק הגיוס • יהדות התורה: “דורשים להיצמד לסיכומים המוקדמים”

המו”מ הקואליציוני הולך ומסתבך? צוות הליכוד למשא ומתן הודיע ליהדות התורה כי הוא מסרב להיענות לכל הדרישות של המפלגה החרדית בכל הקשור לחוק הגיוס.

גורם בכיר ביהדות התורה אומר בשיחה עם חרדים10, כי מבחינת גדולי התורה, חוק הגיוס הוא נושא מרכזי בו הם דורשים בצורה נחרצת לבצע שינויים במספר סעיפים מרכזיים, ובכללם סעיף הסנקציות הפליליות נגד תלמידי הישיבות. 

הגורם ביהדות התורה אומר: “התפשרנו במספר נושאים, אבל בחוק הגיוס אנחנו דורשים להיצמד לסיכומים המוקדמים. לא נוותר בעניין הזה”.

בתחילת המו”מ הקואליציוני, נענה צוות המו”מ של הליכוד לדרישות של יהדות התורה, אולם כעת, לאחר הפגישות שקיים ראש הממשלה ביום שישי עם יו”ר הבית היהודי ועם יו”ר ישראל ביתנו – בליכוד חזרו בהם מהסיכומים המוקדמים.

לפי דיווח ברשת ב, במהלך הפגישה ביום שישי הבהיר ליברמן לנתניהו כי סיכומים עם המפלגות החרדיות העלולים לפגוע בחוק הגיור ובגיוס חרדים לצבא, לא יהיו מקובלים על ישראל ביתנו. גם אנשי הבית היהודי מתנגדים לשינויים בחוקי הגיוס והגיור.

נתניהו וליברמן סיכמו כי ישראל ביתנו תקבל בתחילת השבוע דיווח מלא על ההסכמים המתהווים עם המפלגות החרדיות.

היום (ראשון) צפויים נציגי המו”מ של יהדות התורה, ש”ס וכולנו לשוב ולהיפגש עם נציגי הליכוד, בניסיון להגיע לחתימה על ההסכמים הקואליציוניים, לפני שנתניהו יתייצב אל הנשיא כדי לקבל ארכה של שבועיים במנדט להרכבת הממשלה.