ילדי גן בראשל”צ חזרו הביתה מהצהרון עם טלאי Jude צהוב

מפעילת צהרון בראשון לציון החליטה ללמד את הילדים בני השלוש שיעור מקורי על זוועות השואה: ענדה להם טלאי צהוב על חולצתם • אם לילד: "האם אין השגחה והכוונה על ההשלכות שדבר כזה קורה? מי לוקח פה אחריות? מה קורה לחינוך ילדינו?" • העירייה: מדובר בחריגה קשה מההוראות שניתנו. מפעילת הצהרון הושעתה לאלתר ותזומן לשימוע"
אריה ריבקינד
כ"ז ניסן התשע"ה / 16.04.2015 13:32

מפעילת צהרון בגן ילדים בראשון לציון מצאה דרך מקורית ללמד את הילדים על יום השואה: ענידת טלאי צהוב על חולצותיהם של בני השלוש, כחלק מלימודי יום הזיכרון לשואה.

אחת האימהות, שהזדעזעה למראה בתה, כשהגיעה לקחת אותה הביתה, צילמה את בתה עם הטלאי והעלתה את התמונה לעמוד הפייסבוק של ראש העיר. בעקבות האירוע זומנה מפעילת הגן האחראית לבירור.

“אני אמנם לא זוכרת אם ואיך לימדו אותי בזמני בגן על יום השואה, אבל את חשיבותו של יום השואה זה כולם יודעים ומכבדים”, כתבה האם בפוסט שפרסמה בפייסבוק. “אך המסר היום הועבר לפעוטות בצורה מחרידה ובלתי מקובלת.

“האם ילדים צריכים ללמוד את הנושא בהיותם עונדים טלאי צהוב כניצולי שואה? הרי בעולמו של ילד, כשמדביקים לו מדבקה או סמל, זה מתפרש אצלם כפרס או משהו שמעיד על מהלך התנהגותי נכון – להבדיל אלף אלפי הבדלות ממשמעותו של סמל זה הנושא מטען כבד מאד”.

היא הוסיפה: “האם אין השגחה והכוונה על ההשלכות שדבר כזה קורה? אני אימא אחת מתוך 17 שראו את הילד שלהן ככה היום חוזר מהגן, אחת האימהות אפילו מתקשה להירגע ולא מפסיקה לבכות בשעתיים האחרונות. מי לוקח פה אחריות? מה קורה לחינוך ילדינו?”

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה לחרדים10: “כל הגננות הסייעות והמפעילות קיבלו דגשים לקראת יום השואה. מדובר בחריגה קשה מההוראות שניתנו ואנו רואים את המקרה בחומרה. מפעילת הצהרון הושעתה לאלתר ותזומן לשימוע”.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרמה קווין
    16/04/2015 13:43
    יונו אוקו
  1. פייסבוק, בכי, חינוך ילדינו.. יאללה יאללה.

    כולו רעיון לא מוצלח.

  2. אני
    16/04/2015 15:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. גם במושב מתתיהו הילדים חזרו עם טלאי צהוב, וסיפורים מומחשים ומזעזעים על השואה

  4. רעיון לא מוצלח, אבל לפטר??
    16/04/2015 15:21
    ראשלצית
  5. לא נסחפתם?!?!??

  6. האמא הזאת רעה ומרשעת
    16/04/2015 17:56
    יוכי
  7. במקום להשמיץ את יכולה לדבר עם הגננת , ברור שזה נעשה בתם לב .