מחצית מהילדים חולי הסרטן בחיפה – בגלל זיהום אוויר

דו"ח משרד הבריאות קובע כי מחצית ממקרי הסרטן שנבדקו בילדים באזור חיפה הינו תוצאה של זיהום אוויר • עיריית חיפה: יונה יהב מתמודד עם ירושה בריטית של מאה שנה לבדו ללא מדינה וללא ריבון
אליעזר היון
כ"ו ניסן התשע"ה / 14.04.2015 21:58

אחוז חולי הסרטן בחיפה ובעכו גבוה בכ-15 אחוזים בהשוואה לאוכלוסיה הכללית – כך כבר פורסם בדו”ח של משרד הבריאות לפני כחצי שנה.

אלא שכעת מתפרסמים נתונים חריפים וקשים יותר.

מהנתונים החדשים עולה, כי בבדיקה שבוצעה בין 1998-2007, במסגרתה נבדקו 60 מקרים של סרטן בילדים, ב-30 מהמקרים ניתן לקשור בין מחלת הסרטן לזיהום האוויר. עוד נבדקו 4,860 מקרי תחלואה של סרטן במבוגרים – שם נמצא כי ניתן לקשור בין 16% ממקרי הסרטן לזיהום האוויר.

עוד עולה מן הנתונים כי בנפת חיפה הסיכוי לחלות בסרטן הריאות היה גבוה ב-29% בהשוואה לשאר הארץ והסיכוי לחלות בסרטן שלפוחית השתן (הקשור גם הוא לזיהום) היה גבוה ב-26%.

חוקרי משרד הבריאות מבהירים כי את ההבדלים בין האתרים לא ניתן לייחס לשיעורי עישון, מאחר ששיעור העישון בחיפה אינו גבוה יותר משאר האתרים בארץ – על פי הלמ”ס.

תגובה העירייה: יש שיפור אדיר

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: “שנים שעירית חיפה נלחמת לבד בחזית נגד זיהום האוויר. בשלילת רישיונות למפעלים, להעברת מיכל האמוניה, לקנסות ובעצם הפך את האזור למנוטר בעולם. הנתונים עד 2007 הם ההוכחה שהמדינה כשלה באוזלת ידה כאשר שלטה עד אותה השנה במפעלים טרם עברו לידיים פרטיות. לראייה, בשנים האחרונות ישנו שיפור אדיר באיכות האוויר במחוז חיפה.

“משרד הבריאות שבעצם לא קיים במחוזות רבים כמו בחזית הזו, ביחד עם שר הבריאות הבלתי נראה, החליטו להפוך לכתבי עיתונות ולהוציא סטטיסטיקות ופרשנויות במקום להזיז את מקום ישבנם מהפלורוסנטים במשרדם לשטח ולעבוד.

“יונה יהב מתמודד עם ירושה בריטית של מאה שנה לבדו ללא מדינה וללא ריבון רפה וכל פקיד שמעוניין בכותרת מוציא סטטיסטיקה, למרות שהפעם האחרונה שרובם עברו את נחל חדרה הייתה בשנות השמונים. אני מקווה שכאשר תהיה תקרית בגבול הדרומי עם מחבלים יבקשו את הפתרון מצה״ל ולא מעיריית באר שבע. אנו מקווים פעם הבאה שיהיה שוד ברחובות תל אביב יבקשו את הפתרון מהמשטרה ולא מעיריית תל אביב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות