החרדים באשדוד הודיעו: אם מתחם הביג לא ייסגר בשבת – אנו פורשים

בעקבות הפרצה של חילולי שבת - משבר קואליציוני • נציגי סיעות יהדות התורה וש"ס באשדוד, המונות יחד 8 מנדטים, הודיעו לראש העיר בצורה רשמית: עומדים בתוקף על סגירת 'ביג פאשן' בשבת • "מבחינתנו השבת היא קו אדום"
אבי כץ
כ"ה ניסן התשע"ה / 14.04.2015 14:21

חברי סיעת ‘יהדות התורה והשבת’ באשדוד וחברי ש”ס, המונות יחד 8 מנדטים, הודיעו לראש העיר, ד”ר יחיאל לסרי, בצורה רשמית כי הם עומדים בתוקף על סגירת מתחם ה’ביג פאשן’ בשבת.

במידה והמפלגות החרדיות יממשו את האיום ויפרשו – ראש העיר יישאר ללא רוב קואליציוני.

אתר אשדוד נט מדווח, כי אמש, בתום ישיבת סיעה מיוחדת שקיימו נציגי יהדות התורה וש”ס במועצת העיר, הודיעו ראשי הסיעות החרדיות לראש העיר כי שיתוף הפעולה בינם ובין הנהלת העיר יסתיים, במידה והדרישה להפעלת חוק העזר ולאכיפת סגירת החנויות בקניון ‘ביג’ הממוקם בכניסה לעיר לא תיענה.

חברי הסיעות דורשים מראש העיר להפעיל את כל סמכויותיו, בכדי לאכוף את חוק העזר העירוני ולתת הוראה מעשית וחד-משמעית על סגירת המתחם באופן מידי.

לפי האתר, הנציגים  טוענים כי ראש העיר הבטיח לנציגי ש”ס כבר ב-2008 כי מתחם הביג לא יהיה פתוח בשבת.

בסיעות החרדיות מציינים, כי מאבק דומה בקניון ‘ביג’ בעיר בית שמש הוכתר בהצלחה מבחינתם, והביא לסגירתו המוחלטת של הקניון בשבת.

 יו”ר ש”ס, מ”מ ראש העיר,  עמרם כנפו, אמר בתגובה לאשדוד נט: “סיעת ש”ס לא תסכים בשום אופן לכך שבעיר יחללו שבת, וכי בקניון הממוקם בכניסה לעיר תחולל השבת בפרהסיה ובראש כל חוצות.

“יזמנו ישיבת סיעה שנקבעה ליום רביעי ובה נדון בכל המכלול וההיבטים השונים, ואנו שוקלים את כל הצעדים במטרה להביא לכך שהשבת תישמר בעיר. אנו מתואמים בנושא עם סיעת ‘יהדות התורה והשבת’, כמו גם עם יתר חברי המועצה הדתיים, ואפילו עם אלו שאינם – אך כאלו שהשבת יקרה להם, ואנו נפעל יחד שכם אחד בכדי להעביר את חרפת חילולי השבת מהעיר”.

חבר מועצת העיר חיים אמסילי מש”ס אמר: “מבחינתנו השבת היא קו אדום. אנו פועלים בכל המישורים, וכל הרבנים בציבור הספרדי הבהירו זאת היטב הן לראש העיר והן לחברי העיריה, כשבמקביל נעשו פניות גם להנהלת ‘ביג’.

“ראש העיר מודע לכך שסיעת ש”ס היא הסיעה שפעלה עמו בתחושת שותפות מליאה ואמיצה, אך לצערנו במידה וחילולי השבת ימשכו לא תהיה לנו ברירה אלא להפסיק את שיתוף הפעולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות