בתי לא מעוניינת ללמוד בסמינר. האם ניתן לכפות זאת עליה?

השאלה הופנתה לעו"ד אריאל דרור על ידי אשה גרושה החלוקה על בעלה בשאלת מקום לימוד ילדתם המשותפת • וגם: "בעלי הזכיר בצוואה רק את ילדינו, האם אני יכולה לפנות לבית המשפט במטרה לקבל חלק מהעיזבון"?
עו"ד אריאל דרור
כ"ג ניסן התשע"ה / 12.04.2015 17:00

שאלה:

נישאתי לבעלי בשנת 1970. לפני כחודשיים הוא נפטר, וכאשר פתחנו את צוואתו, גילינו כי הוא הוריש את כל רכושו לילדינו, ואני כלל לא מוזכרת בצוואה. האם בכל זאת יש לי סיכוי לקבל חלק מהעיזבון?

 תשובה:

אם את סבורה כי אופן עריכת הצוואה נערך שלא כדין- לדגמה אם הייתה עליו השפעה לא הוגנת, או באם לא היה הוא כשיר לערוך צוואה- ניתן להגיש התנגדות, וזאת תוך 14 יום ממועד פרסום בעיתונות אודות הגשת בקשה לצו קיום צוואה לביה”ד הרבני או הרשם לענייני ירושה. באם לא תוגש התנגדות ו/או זו תדחה – הוראות הצוואה ישמרו. בנוסף, את יכולה לערוך הסכם בינך ובין ילדייך, במסגרתו תקבלי חלק מהעיזבון שיועבר להם, ככל שהם מסכימים לכך.

 שאלה:

אני מתחתן בעוד חודש וארוסתי הסכימה לערוך הסכם ממון, בו יוסדר גם נושא הגירושין, באם חיינו יקלעו למשבר. אני יודע כי הליך הגט בביה”ד עלול להיות ארוך. האם ניתן לקצר אותו במסגרת ההסכם?

 תשובה:

ניתן בהסכם לרשום מועדים להגשת בקשה מוסמכת למתן גט, לדוגמה תוך חודשיים ממועד עזיבת הבית, או מהמועד בו הוגשה תביעה לבית הדין/בית המשפט.

אולם, כידוע, על פי ההלכה, יש לתת גט ולקבל גט מתוך רצון, ועל כן, גם אם ירשם בהסכם כי הליך מתן הגט יתנהל תוך פרק זמן מסוים, האישה תוכל, למעשה, לעכב אותו באם לא תסכים לקבל את גטה. אציין כי ניתן לרשום סנקציה כספית בהסכם, אולם בכל מקרה – ביה”ד לא יגרש בני זוג ללא הסכמה.

שאלה:

בהסכם גירושין ביני לבין בעלי שאושר בבית המשפט נרשם כי בתנו תלמד בסמינר. אולם כעת, בהגיעה לגיל 15, היא הודיעה לנו כי ברצונה ללמוד בתיכון ממלכתי דתי. אני מסכימה לכך, אולם בעלי מתנגד. האם אכן הוא יכול לכפות על הבת לא לשנות את לימודיה?

תשובה:

את רשאית לפנות לביהמ”ש שאישר ההסכם ולבקש לשנות את הסעיף הרלונטי. ביהמ”ש יבחן את טובת הילדה. עצם העובדה כי בהסכם נרשמה סוג המסגרת – לא בהכרח אומרת שזו הטובה לה ביותר, ובאם ביהמ”ש יתרשם כי לקטינה ייטב בבית ספר אחר, ובהתחשב בגילה והבנתה – סביר להניח כי ישנה סעיף זה.

בכל שאלה ניתן לפנות אלינו למייל [email protected]

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיבוא משיח.
    17/04/2015 12:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בקשה מבנות ונשי הצדקניות: נא תכבדי את עצמך – וגם הסביבה תכבד אותך יותר!!! איך אני יודעת שהצניעות צריך שיפור? בגלל כשאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות, ואת הבגדים הצמודים ביותר, והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! כן אני יכולה להעיד שאני רואה “כל” חלקי הגוף בולטת, מרוב נשי החרדים! אז מה אם הגוף מכוסה.. אבל איפה הצניעות שלך! איפה רבונו של עולם? איפה הלב שלנו? איפה ההרגש שלנו? איפה היראת שמים שלנו? איפה שרה באוהל? איפה הצניעות של אשה יראת ד’? זה מזעזע! תגידי לי, איך השם יתברך יכול לראות ולסבול את זה ועוד מי דורש מהנשים להתלבש בפריצות?

    מי דורש? הנשים תמימות, שטוענות “אני עושה את זה בשביל בעלי” ועל זה ד’ מאוד כועס עכשיו, זה הבושה הכי גדולה לחרדים שהבעל לא שומר את העינים שלו ומסתכל ברחוב בנשים פרוצות, ורוצה שאשתו תתלבש יפה (שהיא התלבש כ-ז-ו-נ-ה כחלק מנשי חרדים, עם חצאיות מיני חולצות צמודות…) שמושכת העין של בחורי חמד ואברכים, בושה!!! אלף אלפי פעם!!! אני פשוט מזועזעת שהשם ישמור את כל עם ישראל וכולם יזכו לעשות תשובה שלמה באהבה ובשמחה.

    חז”ל אומרים שאלמלא נתנה תורה היינו לומדים צניעות מחתול, תראו איך הם בקושי נראים עושים צרכים, לעומת הכלב ההופכי לו, והם מכסים במדויק. נראה שד’ נותן לנו כלי להשפיע, רק ננצל. אנא ד’ בזכות התשובה של הנשים צדקניות, שמהיום ילבשו רק מטפחת, אמור לכל צרותינו די.

    אנחנו בדור האחרון שלפני הגאולה- דור בו תנאים לא רצו להיות. ועכשיו המלחמה האחרונה היא המלחמה על קדושת ישראל. היצר הרע משתולל עכשיו, בהבינו שעוד רגע קרב סופו, והוא יודע “אלוקים של ישראל שונא זימה הוא” אז הוא מנסה להגיע לכל סוגי הציבור בישראל וגם לצערנו אצל החרדים..

    על כן בנות ישראל קדושות עלינו להתחזק ולהיות בעוז ותעצומות נפש בכדי לקיים והדר בלבושנו ואז יקוים בנו הפסוק ותשחק ליום אחרון. כי בזכות נשים צדקניות יבוא גואל! ובל נטעה יש לנו אחריות גדולה מאוד על שלום עם ישראל וכן זה מתבטא במלבושינו אנחנו לא לבד בעולם. על כל איבר ואיבר שברא ד’ באישה ביקש ואמר “בתי היי צנועה” וגם לחרדיות יש מה לשפר, החצאית הקצרה כדאי שתחזור להיות ארוכה, הפאה המתנופפת כדאי שתהיה מתפחת. ובכלל אנחנו חיילים של המלך הבנים שלו ואנו לא חסים על כבוד השכינה הקדושה? בואו נתחזק ונביא יחד את הגואל!!!

    אפילו מלכת אנגליה שאינה יהדי, שומרת על צניעות כמו חרדית לשעבר, ויודעת שכבודה של בת מלך פנימה כל שכן כשמדובר במלך העולם ולא בבשר ודם.

    המקובל האלוקי הישיש רבי ששון טבאשי שליט”א, צדיק נסתר ומופלא יליד איראן שגר בירושלים בשכונת כרם, והוא תלמיד חכם זקן בן -106-וכבר כמה פעמים שחזה באופן מדויק את מלחמת לבנון והמפרץ ונפילת מגדלי התאומים אמר שלשום שגילו לו מן השמים ששבוע אחרי שבועות תפרוץ מלחמה ענקית במזרח התיכון ויהיה מצב קשה מאוד עד סוכות ואח”כ יבוא משיח.