אבו מאזן: “לא הצלחנו למנוע בנייה בהתנחלויות. נפנה לבית דין בהאג”

אליעזר היון
|
ט' ניסן התשע"ה / 28.03.2015 21:11
במהלך נאום בשארם א-שיך הזכיר יו”ר את דברי ראש הממשלה כי “לא ירשה למדינה פלסטינית לקום כל עוד הוא בשלטון” • “מה שישראל עושה באל-אקצא עלול להפוך את הסכסוך לדתי”

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא דברים במסגרת כינוס הליגה הערבית בשארם א-שייח וטען, כי מאז שעלה לנתניהו לשלטון, ישראל הולכת ומתרחקת מהשלום עם הפלסטינים.

“נתניהו אמר שלא ירשה למדינה פלסטינית לקום כל עוד הוא בשלטון, והוא עדיין בשלטון”, אמר אבו מאזן.

עוד אמר יו”ר הרשות: “לאחר שלא הצלחנו למנוע מישראל להמשיך לבנות בהתנחלויות, לא נותר לנו אלא ללכת למוסדות הבינלאומיים, ואכן נלך. ב-1 באפריל, שר החוץ שלנו ילך לממש את חברותנו בבית הדין הפלילי הבינלאומי”.

בהתייחסו לסוגיית הכספים שישראל הקפיאה, אמר אבו מאזן: “מה שישראל עושה באל-אקצא עלול להפוך את הסכסוך לדתי, וישראל גם הקפיאה את כספי המסים של הפלסטינים במשך חודשים”.

אבו מאזן ציטט את דבריו של גיורא איילנד, והסביר כי פתרון כזה אינו מקובל עליו: “שאיפתה של ישראל היא שתהיה מדינה בעזה, אוטונומיה בגדה ובלי ירושלים והפליטים. גיורא איילנד אמר את זה”.

בכינוס נאם גם נשיא מצרים א-סיסי שקרא למשא ומתן ‘רציני’: “עלינו לפעול לשלום כולל וצודק שיביא לסיום הכיבוש הישראלי של אדמות פלסטין באמצעות משא ומתן רציני”.