כחלון זעם על ההבטחה לגפני: החרים את המו”מ

משה כחלון לא מתכוון לעשות לנתניהו לחיים קלים • יו"ר כולנו הגיב על הדיווחים לפיהם הבטיח ראש הממשלה את תפקיד יו"ר ועדת הכספים לח"כ משה גפני ותקף: "מדובר בספינים של בעלי עניין. איש לא יכול היה להסכים בשמנו לדבר וחצי דבר" • הורה לצוות המו"מ לא להופיע לפגישה היום • הליכוד: "הצעד שבו נקט כחלון הבוקר תמוה בעינינו ומיותר"
אליעזר היון
ו' ניסן התשע"ה / 26.03.2015 00:25

מקלות בגלגלים בדרך לקואליציה: יו”ר מפלגת ‘כולנו’, משה כחלון, הורה לצוות המשא ומתן של המפלגה לבטל את הפגישה שתוכננה להיום עם צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד.

לדברי המפלגה, ההחלטה התקבלה “בעקבות המעשה הפוליטי של הליכוד של חלוקת תפקידים על חשבון כלי העבודה הדרושים להורדת מחירי הדיור וטיפול ביוקר המחיה – עוד לפני שצוותי המו”מ הקואליציוני ישבו”.

ביום שלישי סיכמו נתניהו וכחלון על מינויו של יו”ר כולנו לתפקיד שר האוצר, אך למרות ההסכמה – לא בטוח שכחלון מתכוון לעשות לנתניהו חיים קלים, ונראה כי הדרך להרכבת הממשלה עוד ארוכה.

הליכוד הגיב על ההודעה של ‘כולנו’: “הצעד שבו נקט משה כחלון הבוקר תמוה בעינינו ומיותר. הציבור מצפה להקמת ממשלה במהירות לטובת כלל אזרחי ישראל – והמקום לבירור הנושאים והמחלוקות הוא סביב שולחן המשא ומתן הקואליציוני.

“עקב ביטול הפגישה שתוכננה בשעה תשע וחצי על ידי ׳כולנו׳ יחל המשא ומתן בשעה 11 וחצי בפגישה עם הבית היהודי”.

כחלון,  שזועם על הדיווחים לפיהם נתניהו הבטיח, בפגישה שקיים בצהרי יום רביעי עם ראשי יהדות התורה, את תפקיד יו”ר ועדת הכספים לח”כ משה גפני מיהדות התורה, כתב בלילה בדף הפייסבוק שלו: “שמעתי הערב שבמקום לעסוק בטיפול במצוקת הדיור והורדת יוקר המחיה, מישהו חושב שדחוף יותר לחלק את כלי העבודה הנדרשים לשם כך באופן פוליטי וחסר היגיון חברתי”.

 כחלון דורש כלים נוספים מלבד תיק האוצר, שיאפשרו לו להוציא לפועל את רפורמה בשוק הדיור, כשהמרכזיים שבהם הם ועדת הכספים ותיק השיכון.

כחלון הוסיף וכתב: “איש לא ניהל איתנו עדיין משא ומתן, ולכן איש לא יכול היה להסכים בשמנו לדבר וחצי דבר”.

כחלון מייעץ: “לפני שקוראים כותרות – האזינו לדברים שאני אומר בקולי, או על ידי מי שהוסמכו לכך. כל היתר זה ספינים של בעלי עניין”.

מלבד הסיכום עם משה גפני, הבטיח ראש הממשלה את משרד הבריאות לחבר הכנסת יעקב ליצמן, תפקיד אותו בעבר. 

הלו”ז של המו”מ

אמש (רביעי) העניק נשיא המדינה לנתניהו את המנדט להרכיב ממשלה, ובכך הפך המשא ומתן המתנהל בין הליכוד לנציגי המפלגות שישולבו בקואליציה לרשמי.

לרשות נתניהו עומדים 28 ימים כדי להכריז על ממשלה חדשה. אם גם בתום 28 ימים לא יצליח להרכיב ממשלה, תינתן לו הארכה של 14 ימים נוספים.

הבוקר ייפגש צוות המשא ומתן של הליכוד בחדר סיעת הליכוד במשכן הכנסת עם הסיעות השותפות לקואליציה המתגבשת.

את צוות המו”מ של הליכוד מרכיבים עו”ד דוד שימרון, חברי הכנסת זאב אלקין ויריב לוין, ומנכ”ל אוויס יואב הורביץ. הצוות יסתייע בעת הצורך ביועצים חיצוניים.

הפגישות עם המפלגות יתנהלו לפי גודל של כל סיעה: הפגישה הראשונה שהייתה מתוכננת לצוות המו”מ של הליכוד היא עם מפלגת כולנו בראשות כחלון, שזכתה ב-10 מנדטים בבחירות, אולם כאמור, היא בוטלה.

בעקבות כל הפגישות יחלו עם אנשי הבית היהודי, ש”ס, ישראל ביתנו ואחרונים יהיו נציגי יהדות התורה – להם רק שישה ח”כים.

לוח הזמנים למשא ומתן:  11:30-13:30 – הבית היהודי; 13:30-14:30 – הפסקה; 14:30-16:30 – שס; 16:30-18:30 – ישראל ביתנו; 19:00-21:00 יהדות התורה.

אמש קיבל הנשיא ריבלין את תוצאות הבחירות הסופיות מיו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג’ובראן, ושיבח אותו על עבודת הוועדה.

במהלך פגישתו עם ג’ובראן עקץ ריבלין את נתניהו על אמירתו ביום הבחירות כי “המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי” – ואמר: “מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות