67 ח”כים המליצו על נתניהו • ארדן לשותפות: “בלי דרישות מוגזמות”

אנשיו של לפיד לא המליצו על איש לתפקיד הרכבת הממשלה: "פנינו לאופוזיציה" • מפלגת 'כולנו' ו'ישראל ביתנו' המליצו על נתניהו • ליברמן: "הנושא שמטריד אותי יותר זה שנאת חינם שמתפתחת בעם היהודי. תופעה שאני לא זוכר כמותה"
אליעזר היון
ג' ניסן התשע"ה / 23.03.2015 11:11

סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לקראת הקמת הקואליציה הבאה, נמשך: היום (שני) בבוקר הגיעו נציגי ‘יש עתיד’, שהבהירו לנשיא: “לא ממליצים על אף מועמד”.

אנשיו של יאיר לפיד – ח”כ מאיר כהן ויעל גרמן – אמרו לנשיא כי פניהם לאופוזיציה: “כבוד הנשיא, כבוד רב לנו להיות כאן. פנינו לאופוזיציה ומשם אנחנו נשרת את קהל הבוחרים שלנו, וכל ציבור הבוחרים”.

הבוקר אמר הנשיא ריבלין: “אנו מקיימים את ההתייעצויות מהר ככל האפשר כדי להביא לכדי סיום את ממשלת המעבר, ולהביא לכדי ממשלה מתפקדת שתשמש שליחת ציבור לכל מדינת ישראל. מדינת ישראל כבר חודש רביעי בלי תקציב מאושר זה גורם הרבה בעיות למערכות שונות”.

בהמשך היום הגיעו נציגי סיעת ‘כולנו’ של משה כחלון, שהמליצו על נתניהו, ונציגי ישראל ביתנו, ובראשם היו”ר אביגדור ליברמן.

ליברמן הודיע לנשיא ריבלין כי הסיעה בראשה הוא עומד ממליצה להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו.

בכך עומד מספר חברי הכנסת הממליצים על נתניהו על 67, רוב אשר איננו מותיר לנשיא המדינה שיקול דעת ממשי בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה.

מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על נתניהו ביום רביעי הקרוב, מיד לאחר שוועדת הבחירות המרכזית תפרסם את תוצאות הבחירות באופן רשמי.

ליברמן ציין עם צאתו מבית הנשיא, כי ההחלטה שלא לפרסם מראש מה תהיה ההמלצה של הסיעה, תואמת את מנהגיה של המפלגה גם בעבר.

“כך היה ב- 2006 וב-2009, מעולם לא מודיעים תוך כדי מערכת בחירות, אלא רק אצל הנשיא. מעולם לא עשינו אחרת וגם הפעם אני שמח שאנחנו דבקים באותה מסורת”.

ליברמן הוסיף: “אני חייב לציין שבימים האחרונים, אם אני צריך להגדיר את הנושא שמטריד אותי יותר זה שנאת חינם שמתפתחת בתוך העם היהודי.

“אנחנו יודעים ממקורות מה ההשלכות של שנאת חינם, וחשוב מאוד שתצא קריאה חזקה וברורה להנמיך את הטונים, כי משנאת חינם שום דבר טוב לא יוצא. זאת תופעה שאני לא זוכר כמותה בכל השנים שבצורה כה חריפה נתקלנו בימים האחרונים”.

השיחות על חלוקת התיקים טרם התחילו באופן פורמלי, אך מאבקים על מספר תפקידים בין הסיעות השונות כבר מתחוללים. כך, למשל, סיעת יהדות התורה דורשת את תפקיד יו”ר ועדת הכספים, תפקיד אותו מבקש גם משה כחלון.

גם על תיק החוץ והביטחון ניטש מאבק בין אנשי הליכוד המבקשים להשאיר אותם בידיהם, לנפתלי בנט ואביגדור ליברמן הדורשים אותו עבור עצמם.

שר הפנים, גלעד ארדן, קרא בצהריים למפלגות הימין המסתמנות כשותפות האפשריות לקואליציה, לפעול להקמת ממשלה במהירות.

בראיון ברשת ב’ אמר ארדן: “אני מאוד מקווה שהשותפות מהימין יתפשרו ויאפשרו להקים ממשלה במהירות, יש למצות את המשא ומתן עד הסוף, ואני מקווה שהן לא יגרמו לראש הממשלה ללכת לאחדות מחוסר ברירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות