ילד חרדי בן 10 הוביל למעצרו של ‘המרסס מבורו-פארק’ • החשוד: שוטר לשעבר

מעצרו של המרסס שהציף את שכונת בורו-פארק בצלבי קרס וכתובות נאצה נגד יהודים, התאפשר בזכות ילד בן 10 שהבחין באיש ובמספר הרישוי של רכבו - והעביר את המידע ל'שומרים' • ההלם הגדול אחרי המעצר היה דווקא במשטרה: החשוד מיכאל סטיבן, תושב ממוצא אסייתי, היה בעבר שוטר בתחנה 68 של משטרת ניו-יורק
אלחנן שטאובר
ה' אייר התשע"ד / 04.05.2014 21:25

גיבור היום: מעצרו של ‘המרסס מבורו-פארק’  – שהציף את השכונה החרדית שבברוקלין בעשרות צלבי קרס וכתובות נאצה נגד היהודים – התאפשר בזכות עירנות של ילד חרדי בן 10. הילד, שהבחין במרסס בשעת פעולה, שם לב למספר הרישוי של הרכב שלו, העביר את המידע לארגון ה’שומרים’, שהעבירו אותו בתורם למשטרה – שלכדה את החשוד.

ההלם הגדול לאחר המעצר היה דווקא בין שורות המשטרה: מסתבר כי החשוד, מיכאל סטיבן,  תושב רובע קווינס ממוצא אסייתי, היה בעבר שוטר במשטרת ניו-יורק. הוא שירת בתחנה 68 שבשכונת ביי רידג’ בברוקלין עד שנת 2007. הוא מואשם בפשע שנאה.

• מתקפת צלבי קרס וכתובות נאצה בשכונת בורו-פארק • החשוד: שוטר לשעבר

בתוך כך נודע, כי בעלי העסקים, המוסדות והאנשים הפרטיים שניזוקו מה’תג המחיר’ שביצע האיש, בודקים כעת את האפשרות להגיש תביעת נזיקין אזרחית נגדו. דומה כי חבר מושבעים לא יהיה נתון בדילמה גדולה מדי.

כפי שדווחנו כבר לפנות בוקר,  תושבי השכונה גילו כי אלמוני ריסס מיד במוצאי-שבת  עשרות צלבי קרס באמצעות ספריי בעשרות מקומות, לצד כתובות נאצה גסות שרוססו על מכוניות, בתים וגדרות.

בכניסה לבית הספר לבנות של באבוב רוססו צלבי קרס, וכך גם בישיבת דרך חיים ובמקומות רבים נוספים בשכונה.

​בשיחה עם חרדים10, לפני לכידת החשוד, אמר דוד גרינפלד, חבר מועצת העיר: “אני בשוק, יש לנו קצה חוט ו׳השומרים׳ עובדים בשיתוף פעולה עם משטרת העיר לתפוס את העבריין ולהעמידו לדין. אנחנו קרובים לפענוח המקרה ולא ננוח עד לסגירת התיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות