אחוזי הצבעה גבוהים במגזר הערבי • איימן עודה: “נתניהו אחוז אימה”

יוני גרין
|
כ"ו אדר התשע"ה / 17.03.2015 12:39
הרשימה המשותפת מדווחת: באזורי ההצבעה של הערבים מתקיימת פעילות רחבה על מנת לגרום לתושבים לצאת ולהצביע • איימן עודה: “אני מבטיח לכם שגם נתניהו, גם בנט וגם ליברמן יהיו באופוזיציה כבר ממחר בבוקר. זה יום היסטורי”

חשש בימין והמפלגות החרדיות: בציבור הערבי נשמעות החל מהבוקר (שלישי) קריאות לחזק את המחנה הערבי בכנסת – ואחזי ההצבעה מטפסים מעלה.

ברשימה הערבית המשותפת אמר כי באזורי ההצבעה של הערבים מתקיימת פעילות רחבה על מנת לגרום לתושבים לצאת ולהצביע. במגזר הערבי עד השעה 10 עשרה אחוזי הצבעה, זאת לעומת כשלושה אחוזים בבחירות הקודמות.

יו”ר הרשימה הערבית המשותפת, איימן עודה, הצביע בקלפי בחיפה – ואמר:  “אנחנו נתרום בזה שהימין לא ירכיב את הממשלה הבאה. אני מבטיח לכם שגם נתניהו, גם בנט וגם ליברמן יהיו באופוזיציה כבר ממחר בבוקר. זה יום היסטורי, יום שיהווה בשורה לכל האזרחים במדינה. רצו להדיר את האוכלוסייה הערבית, העלו את אחוז החסימה – ואנחנו התאחדנו”.

עם זאת, גם במרצ מאוד מודאגים מהאפשרות שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה, בשל אחוזי ההצבעה הגבוהים. “בא לי למות מהמחשבה הזו. אבל לא, אני לא חושבת שזה יקרה”, אמרה יו”ר המפלגה, זהבה גלאון.

אחר הצהרים הגיבה הרשימה הערבית המשותפת לסרטון הווידאו שהעלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפייסבוק ובו אמר ששלטון הימין בסכנה משום ש”המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי”.

בתגובה נאמר: “נתניהו פרסם לפני זמן קצר סרטון בו הוא מזהיר, אחוז אימה, מפני אחוזי ההצבעה הגבוהים באוכלוסייה הערבית.

“ליברמן קרא להצביע לכל מפלגה ציונית – ממרצ עד אליו, רק לא לערבים, והמתנחלים זורמים משעות הבוקר לקלפיות ביישובים הערביים, כדי לשבת שם ולהראות לכולם מי הבוס. אז תרשו לנו להרגיע אתכם. כן, אנחנו מתכוונים להיות הכוח השלישי בגודלו בכנסת הבאה.

“וכן, אנחנו מעודדים את הציבור הערבי לצאת ולהצביע. אבל כל מנדט שלנו יהיה מנדט של שלום ושוויון, של צדק חברתי ושל צדק לאומי”.